Tjena! har inhandlat en Golf 2a 1.8 och den är som ny.. tråkiga e motorn på 90 hästar som gått 13 000 mil.. någon som har några trimtips eller förslag på motorbyte? själv tänkt på en 5cylindrig audimotor men vet inte alls hur det skulle bli...
funderar också på vad skilnaden är på gti modellen som sitter på 140 hk eller nått sånt.. är de cylindervolymen eller?
har idetorka ge lite förslag på hur jag kan hotta upp min 19 åring
de lät som ett bra förslag å slänga ner en audi motor ,men jag skulle börja med en g60 motor.. kompressor eller turbo. sägsiofsatkompressorerna är lite klen men bara förstärcka upp den de..
G60 motor ska det vara Antingen med kompressor eller med turbo.
hum okej ;P hur många hästar här en sån då och går den i golfen utan större problem eller? för många enar på att en 5 cylindrig audimotor är sjukt bra.. och dom ligger väl på 140 hästar men de kan man alltid ordna så de blir mer...
ja vill du börja med å sug trimma 1.8 liters motorn så skulle ajg börja med och plana o porta toppen, på med ett extraktor öppetfilter, sen på med 2½"s avgassystem, de gör en hel del..
ja vill du börja med å sug trimma 1.8 liters motorn så skulle ajg börja med och plana o porta toppen, på med ett extraktor öppetfilter, sen på med 2½"s avgassystem, de gör en hel del..
okej.. då har jag lite å fundera på nura.. pressa ur lillmotorn eller köpa en annan å låta fordonskillarna på gymnasiet fixa de... blir svårt
jag skulle lägga ner tid på motorbyte på engång. får mycket skönare drag om du slänger ner en g60 turbo i bilen.. en kille här i östersund har en g60 turbo. den ligger nånsans mellan 200-220 häst.. den går uta bara faen..
jag skulle lägga ner tid på motorbyte på engång. får mycket skönare drag om du slänger ner en g60 turbo i bilen.. en kille här i östersund har en g60 turbo. den ligger nånsans mellan 200-220 häst.. den går uta bara faen..
okej men e väl inte så jävla lätt å hitta en g60 motor eller hur? ;P
Varför inte bara byta bil då? Får en starkare, det blir förmodligen billigare och framförallt är den laglig direkt.
ähh man vill ju köra en riktig bil inte nå ny japanare som du eller + att de e första bilen jag har och kommer inte sälja den på BRA länge ;P
+ att det är en bra bil att börja meka med för den som är intresserad...
Jo visst är det säkert så (vet inte om jag kan hålla med om riktig bil dock ). Nej men det är ju inte så enkelt som det låter att bara stoppa i en ny motor..
Varför inte bara byta bil då? Får en starkare, det blir förmodligen billigare och framförallt är den laglig direkt.
ähh man vill ju köra en riktig bil inte nå ny japanare som du eller + att de e första bilen jag har och kommer inte sälja den på BRA länge ;P
+ att det är en bra bil att börja meka med för den som är intresserad...
Jo visst är det säkert så (vet inte om jag kan hålla med om riktig bil dock ). Nej men det är ju inte så enkelt som det låter att bara stoppa i en ny motor..
jo. jag kulle köra på att plana och porta toppen om du inte vill byta motor, på med extraktor å sen 2½tums system å öppet filter. börja med de.!
Säker på att ett 2½ tumssystem verkligen har en positiv inverkan på den lilla sugmotorn? Själv vet jag inte men vet så mycket att man ofta förlorar hästar istället. Men visst låter det bättre..
ja planar du och portar toppen å dit med ett extraktor och ställer upp soppa trycket så har å ditme 2½" så blir deen väldans skillnad.. ja du svårt att säga hur mycket effekt du får. berro helt och hållet på hur mycket du portar oc planar toppen och hur mycke du ökar bränsle tillförseln.
Och när du ändå har isär toppen så kan du likagärna stoppa i en vassare kam, då får du ännu mer användning av 2 1/2 tums systemet (förutom att väcka grannarna då=) ).
There´s a very fine line between a hobby and mental illness
G60 Motorn ligger orginal på 160kusar med orginal kompressorn (g-lader). Med turbo och så så finns det en del effekt att hämta, sett folk som vart uppe i c.a 400hk. Men då är det några tusen nerpjöjda i motorn.
G60 motorn ska passa rakt i, lättast är att fixa en hel framvagn, så får du med låda och styrleder mm. Om du inte ska köra med eftermarknadssprut så måste du fixa Digifant boxen också.
Annars är Audi femmor balla de med, aldrig sett nån sån i en golf mk2.