Har suttit o lusläst igenom hela tråden nu. Måste säga snyggt jobbat. Blev ju riktigt snyggt med fälgarna, aningen bredare kant hade ju inte gjort ont, men men.
O sen som sagt e det ju riktigt coolt med tjejer som har ett genuint bilintresse och inte minst skruvar själv också. Personligen känner inte jag nån sån tjej, synd. Men iallafall, snyggt jobbat med bilen. Tummen upp.
Det är lungt holme Den rullar in på joon´s lack & motorsport i jan.. Jörgen är en klippa och fixade med försäkringbolaget så jag får lämna bilen där. Tur i oturen.
Nu kanske i alla undra varför holme skrivit så där ..
Nu ska jag berätta för er. En lokal buss har skrapa front, fälg och framskärm på vänster sida. när bilen stod parekard ute på gatan.. så jag har varit i kontat med bussbolaget och vissat upp den gula & röda färgensom bussen lämnat efter sig. Och bussbolaget har skrivit på skadeanmälan. så jag ska få en ny fälg, samt front och skärm lackade. måndas var en pina eftersom tryghansa vägar och lämna bort sina jobb. och jag ville verkligen inte lämna bilen till bil skadecneter för dom var så otrevliga. Så jag ringde min lackare jörgen som lackade hela bilen och berättade hur det låg till. Jag vet inte hur han gjorde men tryg hansa låter han göra jobbet Att han ens tog på sig och ringa och prata med försäkringsbolaget. Han är verkligen guld värld i mina ögon..
Har suttit o lusläst igenom hela tråden nu. Måste säga snyggt jobbat. Blev ju riktigt snyggt med fälgarna, aningen bredare kant hade ju inte gjort ont, men men.
O sen som sagt e det ju riktigt coolt med tjejer som har ett genuint bilintresse och inte minst skruvar själv också. Personligen känner inte jag nån sån tjej, synd. Men iallafall, snyggt jobbat med bilen. Tummen upp.
Tackar & bockar visst hade kanten kunnat varit fetar, det håller jag med om Men jag är så nöjd med fälgarna i övrig. så jag jag kan leva med att kanten inte är jätte bred.. Hoppas du tittar in fler gånger i min tråd. Tanken är väl att det ska hända lite saker i vinter
Mvh
J-P-R skrev:
Kul att det blev så bra Grattis till priserna!
Tack så mycket
Jag är väligt nöjd med resultatet. Men lite små saker ska tillkomma
Dum fråga kanske, men är inte den bmw precis som den var från fabrik bortsett från fälgarna? Jag är inte så hemma på bmw så om någon skulle kunna knuffa mig i rätt riktning? Tack
nja de är den väl inte .. jag valde samma färg på lacken. Men vi har lagt mer klarlack i omgångar. För orginal är det knappt nå lack och klarlack överhuvtaget.. sen är blinkers bytta. njurarna är lackade svarta, ögonlock . annan front lackade lister runt om annat avgasystem. sen är även orginal sidkjolarna midifierade.. kommer bilder på det.. Jag gillar stilrent som är nästan intill orginal med det lilla extra.
Orginal
I dag
Nille_del_Mar skrev:
Dum fråga kanske, men är inte den bmw precis som den var från fabrik bortsett från fälgarna? Jag är inte så hemma på bmw så om någon skulle kunna knuffa mig i rätt riktning? Tack
Tycker den fortfarande ser ganska hög ut... Har en sänksats till salu;) Använd 3 månader i somras. Bilderna på min bil är med den satsen if intresse finns. Bilen kommer se mycket fetare ut och det är ett + på utställningar=) Lycka till medpärlan iaf!!! MVH Henrik
Tack men nej tack. sen tycker jag din lutade för mycket bakåt på flera av bilderna och så vill jag ej ha det
Blir en Höjd & Dämp justerbar sats från Bilstein när jag får råd
Wetterstrand skrev:
Tycker den fortfarande ser ganska hög ut... Har en sänksats till salu;) Använd 3 månader i somras. Bilderna på min bil är med den satsen if intresse finns. Bilen kommer se mycket fetare ut och det är ett + på utställningar=) Lycka till medpärlan iaf!!! MVH Henrik
så nu var äntligen sommaren här igen och dax för lite uppdatering på läget
330in har nu fått en vinge. Tog sin lilla tid innan jag hittade en som passade bilens former och linjer.
Har bytt till nya länkar fram samt nya Powerflex länkarmsbussningar. Så jag tänkte även passa på och byta styrlederna. så allt är fräscht inför konköringarna i sommar.
Sen har jag även fått framrutan bytt. så nu jäklar är det bra skit framåt )
Har även nått som jag ska hämtas hos lackaren på onsdag Det får ni se när allt är monterat
Vart ett besök i går i Uppsala på Streetcarsfest Tour.
330in vart Best Female Ride.. Ojj ojj vad jag är lycklig nu
Och jag är verkligen nöjd med mina nya speglar . Tack Ebby på Alutech som övertalade mig. Samt Peter på gästrtike lack på volvo i sandviken som ställde upp och lackade dom i sista minuten