1500-mila service som slutade med att bilen står på verkstaden ett bra tag..

Jonni
17 april 2007 · 1 256 Inlägg

Lämnade in min Mitsubishi Evolution IX på 1500mils service i fredagsmorse..
14:00 ringer kundmottagaren mig och säger att jag inte får bilen, dom hade hittat ett missljud i motorn och vägrade ge mig bilen igen, en av killarna trodde det var vattenpumpen som var på väg att ge sig.. (Efter 1500 mil?)

Men vi får se.. Det är ju garanti på skiten..

Så nu står den på Mitsubishi i Göteborg, lär väl göra det hela veckan.. om inte längre..

*tår i ögat*

http://home.no/jonnipersson/Evo%20IX/EvoBilexa.jpg

Senast redigerat av Jonni (17 april 2007)

Josip
17 april 2007 · 67 Inlägg

ja sånt är surt men inte så konstigt att den kanske börjar ge sig med tanke på hur du körde i aröd då...smile din lilla buse...smile

Jonni
17 april 2007 · 1 256 Inlägg

Den ska klara det.. Vore konstigt om den inte gjorde det, sen tror jag inte detta har något med att jag har kört ett race med den smile

AK86
17 april 2007 · 250 Inlägg

det dära hände min polare en gång, dock hade hans bil ramlat av lyften?!?!?!!?! o dom behövde tid o fixa den! hoppas inte samma sak hänt dig!!

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Andreas 940 -utan 940
17 april 2007 · 1 728 Inlägg

Du kollade väl exakt mätarställning  innan du lämnade in bilen? De kanske bara vill ha den att leka med ett tag. smile
Det var ju en kille som lämnade in sin nya BMW M3 till en auktoriserad BWM-verkstad för det var nåt som krånglade och när han fick tillbaka den hade en mekaniker kört 40 mil med den trots att ägaren sagt att han inte ville att någon skulle köra bilen eftersom den var splitt ny...

Senast redigerat av Andreas 940 (17 april 2007)

Jonni
17 april 2007 · 1 256 Inlägg

Jag har kollat mätarställningen, sen har jag även kompisar som jobbar precis i närheten och jag kan lova att telefonen ringer så fort nån som jag känner ser någon annan köra bilen smile Det är rätt skönt dock att bilen står inne på verkstaden hela tiden iaf.. så slipper man oroa sig för att nån ska försöka sno den eller stereon smile

dusty Living in the fastlane
17 april 2007 · 2 616 Inlägg

hoppas du får tillbaka den snart smile om inte annat vill jag gärna ha me den den 28e smile

bonden_
17 april 2007 · 171 Inlägg

en kompis köpte en  spitt ny outlander turbo som de lät som om att de var nått missljud i motorn värkstan gick igenom hela bilen utan att hitta nått men det var gasviren som låg och virera mot nån motor del lät presis som om det var nått annat som var dåligt.. kan juh vara värt att slänga ett öga på smile

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06
Andreas 940 -utan 940
17 april 2007 · 1 728 Inlägg

Jonni skrev:
Jag har kollat mätarställningen, sen har jag även kompisar som jobbar precis i närheten och jag kan lova att telefonen ringer så fort nån som jag känner ser någon annan köra bilen smile

Ok, det var ju bra. smile

XanderCage
17 april 2007 · 193 Inlägg

tråkigt att höra!
Hoppas det löser sig och akta som sagt så de inte leker med den.

Mvh Kimme

moose46019 study
17 april 2007 · 772 Inlägg

tänk så här att det är bra att dom gör en rejälv service

NmRi Drifttekniker
17 april 2007 · 224 Inlägg

Står den hos Bilexa? Har fått helt värdelös service där, iofs aldrig lämnat ngt till verkstaden men dom är inte direkt hjälpsamma när man ska handla delar.
När det gäller kundmottagande och försäljning av delar så kan jag rekomendera Sandén & Larsson som också är en mitsubishi verkstad i gbg.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang