Ja ni, va ute för att glida runt lite i stan med 240n ikväll och skulle iväg och parkera borta vid volvo i arvika för några kompisar i en annan bil hade köpt sig mat..
Kör in bilen på parkeringen men kommer för långt bort från kompisarna för att kunna prata så jag lägger i backen och rullar mig bakåt och rättar upp bilen..
När jag rullar bakåt så lägger jag i ettan och släpper sakta upp kopplingen med kanske 3000-3500 varv på motorn sen trampade på mer när den rullade framåt(gör så varje gång jag backar ut från uppfarten hemma)
Släppte troligen upp kopplingen för hårt så det började pysa lr nåt under huven och sen la den bara av..
Vred om nyckeln för att se om den startade igen men icke, ut och kolla(kanske tändkablarna åkte av) men inte.. nån vacumslang och nån slang på förgasaren hade åkt ur, satte dit den och prova igen.. tänder inte och slangarna åkte bara av igen
Konstig med va att när vi gick igenom motorn lite så såg vi att all kyllarvatten va borta, kollade den två dagar tidigare och då va det bra nivå..
Sen en konstig sak som hände när jag stod och kinnade, hade stått ett tag sen skriker de där fram att jag ska sluta, tittar under huven och ur luftfiltret rycker det nå grått :S
Slutade med att jag fick slänga mig under bilen och riva av fronten för annars kommer man inte åt ringen att bogsera i..
Någon som vet vad som kan ha hänt?
Fått olika bud som blockpackningen och vattenpumpen :S
Så ser bilen ut nu, dock bogserat bort den till lite mindre synlig gata så inte allt blir stulet!
fy fan
Känner inte för att behöva klyva motorn, hoppas det löser sig på nåt annat sätt, men troligen inte
Men men, tur det va lite kompisar i stan så man fick iväg bilen från all befolkning och kom hem igen!