Nu fick jag på glasfibret på båda dörrpanelerna. skall lite slipas bort det överflödiga mattan och sedan spacklas, sen på med lädret!
En liten paint ritning hur hatthyllan blir de gröna stäcken blir en skiva, mitten kommer reflexrör från baslådan upp. och sedan täcks allt med tunnt tyg så man inte ser högtalarna ändast reflex röret kommer att synnas.
Sedan var jag och inhandlade galler från biltema till 6,5" orna i dörren. texten som är paintshoppad blir i svart och gallret tänkte jag grovslipa så det ser ut som Borst aluminium.
En måna körtid kvar ungefär. sista i 9:onde åker bilen in i garaget och pallas up. sedan börjar grovarbetet. Då kommer de nya fina uppdateringar. Lampor, inredning, Motor, Bakvagn framvagn kommer demonteras och putsas m.m. skall även kolla upp om jag hittar en vovlo 240 bakaxel, har skaffat en lamelldiff. Mer kommer med snar framtid! Glöden har INTE Slocknat
panelen ur lada 1500 delux modellen. skall byggas om lite. original varvräknaren skall bytas ut till en barmätare, och de tre små mätarna skall bytas ut till autogauge mätare. där det lilla hålet för klockan i mitten av panelen sitter, skall 5" autogauge varvräknaren monteras. samt all wood look, skall bytas ut till borst aluminium.
Fränt hittade nyss denna tråd, ska försöka följas, vi har en Vaz 1500 eller vad det kan va står uppe halft i skogen bakom våran lada (inte bilen lada nu asså hehe) ser ungefär så där ut fast med 4a runda lyktor fram, som bmw..
kommer nog bli riktigt fint med dom där fälgarna och skärmbreddarna, lycka till
Ett sista GudBAjj ti den trogne 1200cc motorn. ;( snyft
Så var det tomt här man får endå vara glad, nu skall allt tvättas och rensas rent i väntan på ny färg
Nåt i denhär stilen kommer det bli och se ut i motorrummet på ladan. dock lite mer polerat och så blir det färgerna " Orange coppar , svart, samt grå metallic. (Bilden är av en fiat 131)
jaa.. försäker nu få så snabbt som möjligt färdig min Folkrace lada. så man kan ta in den bruna i garaget och börja rensa, kapa brädda m.m. kvar att göra på folkrace bilen är att stoppa ihop motorn med kopplingspaket och växellåda sedan stoppa in den i bilen och fast med den nya toppen och kamaxel. + bakaxel stötdämppare, dubbla dellorto m.m. m.m. SÅ det FINNS ATT GÖRA!
Jag måsta bara ursäkta alla om denhär projekt utvecklingen då det inte går så mycket frammåt. bara jag slipper till att börja , så skall det no fortsätta
nu har jag fått ut Twincammen ur donatorbilen. har börjat lite plocka isär den. Har kvar lite grejjer på Folkracebilen att göra. så skall den sen provstartas och lyckas det så åker den ut ur garaget och sedan in med "Projekt GT/R"