3324
Sök

Ngn med erfarenhet av Rockford Fosgate Punch basar?

184 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
Ja tänkte kolla om ngn har detta baspaket och om det är bra tryck i det å om ni råder en att köpa de? Annars vad har ni för förslag. ös in med de:D

Steget: Rockford Fosgate P3251
Lådan: Rockford Fosgate PL1212
Kostar 4998:- i paketpris på BRL

Tack

MvH: Johan

666 Inlägg
24 april 2007
Rockford gör helt klart bra grejer, det man fråga sig är dock om de är prisvärlda, de spelar bra men kräver stora dyra steg.... jag tillexempel valde en alpine bas, den spelar bra och är relativtlättdriven, min bas och mitt steg gick på 3700, det spelar bättre än många dyrare basar, men mitt tips är att åka till typ brl eller liknande och fråga om du får provlyssna basen i din bil, me din musik.... det fick jag göra, det var det som avgjorde vilken bas jag köpte smile

//Silver

184 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
Rockford gör helt klart bra grejer, det man fråga sig är dock om de är prisvärlda, de spelar bra men kräver stora dyra steg.... jag tillexempel valde en alpine bas, den spelar bra och är relativtlättdriven, min bas och mitt steg gick på 3700, det spelar bättre än många dyrare basar, men mitt tips är att åka till typ brl eller liknande och fråga om du får provlyssna basen i din bil, me din musik.... det fick jag göra, det var det som avgjorde vilken bas jag köpte smile

//Silver

Okej.. Tack för svaret. Sen får man väl lov å höra lite med dom vad dom råder en att göra. Men är de svårt att bygga eget i skuffen å bara fälla in elementen? har du provat:D? Äh, vi får se hur det blir.
Men tack iaf

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
25 april 2007
svårt att bygga i skuffen. effter som att du frågar så tveksamt. sådant vet man offtast om man klarar. kanske ha med dig en hjälpsam kompis och prova?

eller inte direkt svårt. men lite funderande. planerande. och måste ha rätt verktyg till hands
Senast redigerat av ToTTeN (25 april 2007)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

666 Inlägg
25 april 2007
Ja jag har testat, kolla min profil, har en liten projekt tråd där:)
bygga var inte svårt, men det beror på hur händig man är, men jag kan såga å limma å mäta, så det gick bra för mig:P

//Silver

Lehtinen skrev:
silverbird skrev:

//Silver

Okej.. Tack för svaret. Sen får man väl lov å höra lite med dom vad dom råder en att göra. Men är de svårt att bygga eget i skuffen å bara fälla in elementen? har du provat:D? Äh, vi får se hur det blir.
Men tack iaf

184 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
svårt att bygga i skuffen. effter som att du frågar så tveksamt. sådant vet man offtast om man klarar. kanske ha med dig en hjälpsam kompis och prova?

eller inte direkt svårt. men lite funderande. planerande. och måste ha rätt verktyg till hands

Klarar av att göra de gör jag. Bara undrar om ni har koll på om ljudet blir sämre ur en ammatörbyggd låda än riktig å köpt, Verktyg å kunskap har jag.

3 585 Inlägg
26 april 2007
om du räknar ut lådan eller tar lådan som företaget rekomenderar till den/dem basarna så blir det jätte bra (offtast) annars är det bara att bygga nytt

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
26 april 2007
Har själv en pl1212-låda som drivas av ett Rockford p4004-steg, Kan rekomendera detta, kraftig bashar haft detta i cirka 2år, och det spelar fortfarande lika bra, kanske lite dyra prylar mem dom funkar kanon. Just nu driver steget ett par mutant 12" och ett par 6x9or.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

184 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
Har själv en pl1212-låda som drivas av ett Rockford p4004-steg, Kan rekomendera detta, kraftig bashar haft detta i cirka 2år, och det spelar fortfarande lika bra, kanske lite dyra prylar mem dom funkar kanon. Just nu driver steget ett par mutant 12" och ett par 6x9or.

Vad är priset på dessa eller likvärdigt idag?

Tack

6 Inlägg
27 april 2007
www.backesljudbygg.se

Där bygger han låda och tillhandahåller flertalet basar. Minns mig ha hört en macaudio bas spelandes i en liten låda i en 850(lät väldigt bra). Priser finns till viss del på sidan dock så är det alltid bäst att ringa in.

1 634 Inlägg
27 april 2007
Jag tycker inte att Punch-basarna är prisvärda. Men å andra sidan kanske jag inte har hört dom med rätt steg. Men däremot använde jag just föegångaren till det steg du nämnde du var intresserad av ihop med en P3 bas, och det lät inte mycket. Och detta ändå i en kombi. Stegen är ändå helt okej, så jag tycker att du skall köpa steget, installera det, och gå sedan tillbaka och testa olika baslådor.

Numera Saab 9-5 Aero -00

184 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Jag tycker inte att Punch-basarna är prisvärda. Men å andra sidan kanske jag inte har hört dom med rätt steg. Men däremot använde jag just föegångaren till det steg du nämnde du var intresserad av ihop med en P3 bas, och det lät inte mycket. Och detta ändå i en kombi. Stegen är ändå helt okej, så jag tycker att du skall köpa steget, installera det, och gå sedan tillbaka och testa olika baslådor.

Thx för svaret... Men man tycker ju för de priset så borde dunka på. men beror lite på vad man har för krav?tongue
men jag ska lyssna runt lite..

1 634 Inlägg
27 april 2007
Priset har egentligen inget med dunket att göra, det är bara att prylarna skall fungera bra ihop.  Som sagt, Jag tycker du skall skaffa dig ett steg först, installera det och glid sedan runt och släng in lite olika lådor;)

Numera Saab 9-5 Aero -00

184 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
Priset har egentligen inget med dunket att göra, det är bara att prylarna skall fungera bra ihop.  Som sagt, Jag tycker du skall skaffa dig ett steg först, installera det och glid sedan runt och släng in lite olika lådor;)

Jag hörde med dom på BRL om man kunde få prova olika basar å så. Å det skulle nog funka om allt var färdigdraget och om vi var väldigt försiktiga fick ja till svar:P

1 634 Inlägg
27 april 2007
Skall inte vara några konstigheter. Alla färdiglådor har ju terminaler så bara du har högtalarkablar från steget så... Dessutom lär väl någon i butiken kunna bära ut lådan till din bil om dom vill sälja den till dig big_smile. Jag tycker du skall testa JBL-lådan (12" bandpass) som dom säljer, spelade på så in i.... när jag testade den med ett P3001 steg, medans P3:an inte alls spelade på någo vidare.

Numera Saab 9-5 Aero -00

Hamster
817 Inlägg
28 april 2007
andreas_gbg_ skrev:
Jag tycker du skall testa JBL-lådan (12" bandpass) som dom säljer, spelade på så in i.... när jag testade den med ett P3001 steg, medans P3:an inte alls spelade på någo vidare.

Jo JBL spelar bra, men tänk på att P3 basarna e rätt så annorlunda och kräver mer än ett P3001 steg.
Vad körde du p3an i för låda?

1 634 Inlägg
28 april 2007
Keller skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Jag tycker du skall testa JBL-lådan (12" bandpass) som dom säljer, spelade på så in i.... när jag testade den med ett P3001 steg, medans P3:an inte alls spelade på någo vidare.

Jo JBL spelar bra, men tänk på att P3 basarna e rätt så annorlunda och kräver mer än ett P3001 steg.

Jo som sagt, en bas behöver inte vara kass för att den inte funkar med ett visst steg. Men det var därför jag sa köp steget först och testa basar sen, istället för att köpa ett paket som inte funkar bra ihop.

Jag vet inte vad det var för låda, provade några färdiglådor bara, enkel 12" var det iaf. Jag provade bara för att få lite referenser.

Numera Saab 9-5 Aero -00

184 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Hittar inge P3001 steg???
Å va e de för P3-bas ni pratar om?

Keller skrev:
andreas_gbg_ skrev:

1 634 Inlägg
29 april 2007
P3001 har utgått. Finns en ny punch serie nu, är väl den som du listade i första inlägget som är efterföljaren. P3 är en RF Puch bas som heter Rockford Fosgate P312D2 eller P310D2.

Numera Saab 9-5 Aero -00

184 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Okej. Så du tkr att det är värt att prova med JBL Bp-lådan å steget ja lista?

andreas_gbg_ skrev:
P3001 har utgått. Finns en ny punch serie nu, är väl den som du listade i första inlägget som är efterföljaren. P3 är en RF Puch bas som heter Rockford Fosgate P312D2 eller P310D2.

Sök