3508
Sök

Vad ska man ha för bil?

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Tja jag har ett extremt beslutsångest... Volvo eller Saab.. hmm

jag får snart tillbaka mitt gyllene kort och har inte en bil än...
vill ha en trimvänlig bil men ändå Bakhjulsdrift.

Saab 9000 2,0T 94'a och uppåt har ju trim så man kan plocka ut ca 250hk på bara steg3 ship och de är lite så som jag vill ha de men tyvär är den ju en FWD..

Sen så lutar de mot Volvo 940Turbo som tyvär inte har så stor kapasitet när de gäller motorn vad jag har sett inte samma resultat när man chippar dom och den är en RWD och de är ju de jag vill ha men som sagt va... Beslut beslut!...

Någon som har Saab 9000 2,0T eller en Volvo 940Turbo chippade skriv och berätta hur ni upplever era bilar så jag har något att sätta emot när jag nu ska bestämma mig.. smile

Bil & Maskin i Munkfors AB.

1 277 Inlägg
25 april 2007
Välj ingen av dem, helt enkelt. Det finns fler bilmärken...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 april 2007
om du nu måste välja nån av dom så få rjag nog säga volvon trotts att jag är volvo hatare men den är iaf rwd. sen ska väll inte 940turbo gå allt för dåligt av vad jag har hört?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

499 Inlägg
25 april 2007
Ni som säger att det finns bättre bilar, lista upp dem istället för att bara säga att det finns bättre. Jag är i samma sits som lartz och letar ungefär efter en likadan bil. De som jag skulle lägga till på listan är 850 Turbo och Nissan 200sx.

BMW635_Robban skrev:
Välj ingen av dem, helt enkelt. Det finns fler bilmärken...

Jag tror du kommer säga att han ska välja en BMW eller Audi med tanke på vilka bilar du har.  BMW har betydligt mindre effekt och är inte alls så trimvänliga som de andra bilar vi listar upp.

1 174 Inlägg
25 april 2007
Om det är mellan dom 2 så är det ju mer en smakfråga, men säger så här jag har ju hört mer skit om gamla saab än gamla volvo =/

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
tack men Faktiskt så är BMW ganska trim vänlig turbo på en M50 motor med smidda kolvar och lite annat smått och gott kan ge upp till 500hk så bmw är inte dumt men de är de att bmw har så fruktansvärt dyra delar.
gillar inte Volvo 850 FWD bil plus att dom känns rätt tunga när man åker i dom.
Nissan 200 nja kanske vill hellst ha en skyline men min budget ligger på 10 000 till 20 000 ungefär så jag kan inte ta någon av dom två.. tongue
Några fler förslag? smile

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Akka skrev:
Om det är mellan dom 2 så är det ju mer en smakfråga, men säger så här jag har ju hört mer skit om gamla saab än gamla volvo =/

ja samma här Växellådorna brukar tudligen inte hålla så bra när man trimmar saab men sen har ju gamla Volvo rätt så svaga bakaxlar så de går ganska jämt upp tongue

Byfåne
368 Inlägg
25 april 2007
Golf II GTI. Kan få upp den till ca 200 hp ganska enkelt och sen om du lättare den går den som ett skollat troll. Dock FWD.

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Bubbaman skrev:
Golf II GTI. Kan få upp den till ca 200 hp ganska enkelt och sen om du lättare den går den som ett skollat troll. Dock FWD.

Okej .. smile jag har kikat lite förr efter GOlf men just nu så är de saab eller volvo smile
Men tack för tipset iaf smile

499 Inlägg
25 april 2007
lartz skrev:
tack men Faktiskt så är BMW ganska trim vänlig turbo på en M50 motor med smidda kolvar och lite annat smått och gott kan ge upp till 500hk så bmw är inte dumt men de är de att bmw har så fruktansvärt dyra delar.
Nissan 200 nja kanske vill hellst ha en skyline men min budget ligger på 10 000 till 20 000 ungefär så jag kan inte ta någon av dom två.. tongue

Det är rätt jobbigt att montera en turbo på en bil. Om du kan det så kan du köpa vilken bil som helst och sätta dit en turbo på den..

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Hellquist skrev:
lartz skrev:

Det är rätt jobbigt att montera en turbo på en bil. Om du kan det så kan du köpa vilken bil som helst och sätta dit en turbo på den..

sant men man måste inte kunna första gången bara man vet hur allt funkar.. wink
men jag har faktiskt gjort de en gång förut..
men jag känner att jag vill inte krångla med sånt denna gång.. jag vill ha en fabriksturbo i och sen uppgradera .. smile

DFFL
9 020 Inlägg
25 april 2007
Annars finns ju www.esstuning.com ifall du köper en BMW.
Senast redigerat av FireTraXX (25 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Annars finns ju www.esstuning.com ifall du köper en BMW.

ne jag tror inte jag gör de min polare har en E30 med en M50 motor i och skulle jag köpa en BMW E30 skulle de bara kännas att jag Efterapar han.. smile

SAAB-Dåre
192 Inlägg
25 april 2007
lartz skrev:
Akka skrev:

ja samma här Växellådorna brukar tudligen inte hålla så bra när man trimmar saab men sen har ju gamla Volvo rätt så svaga bakaxlar så de går ganska jämt upp tongue

beror väl lite på hur man sliter och rycker i lådan med oxå va? , lådan behöver inte gå sönder bara för att man trimmar .. Det finns motorer som har orginal låda med ~400hk ..

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
_CheezeBall_ skrev:
lartz skrev:
Akka skrev:

beror väl lite på hur man sliter och rycker i lådan med oxå va? , lådan behöver inte gå sönder bara för att man trimmar .. Det finns motorer som har orginal låda med ~400hk ..

jo de är sant men jag har kikat runt lite och jag hittar lite förstärkta lådor till saab så de problemet är ju inte så farligt.. smile
och sen finns de ju starkare bakaxlar också.. tongue
så små saker som de orkar man inte bry sig om.. tongue

är de någon som har en 9000 eller 940 så berätta hur ni upplever era bilar.. big_smile

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
kikade lite på chip till saab och volvo och detta är vad jag kom fram med..

Saab 9000 2,0T 1994 -> orginal 150hk 210nm
steg 2 chip: 227hk 346nm                                                              Pris 8300:-
steg 3 chip ?hk ?nm   varför dom inte lagt ut de det vet jag inte tongue    Pris 15 125:-

Volvo 940T orginal 165hk 230nm
steg 1 chip: 220hk 280nm                                                              Pris 2500:-
steg 2 chip: 220hk 280nm men då medföljer avgassystem tongue            Pris 4575:-

så där har ni mitt dilema Mer Hk eller Mer kul...

Känner mig som shakspear   "to be or not to be" tongue

499 Inlägg
25 april 2007
http://www.vikingchip.com/040605.html

Där har du ett recept på en pigg 940 Turbo.

/Fredrik

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Hellquist skrev:
http://www.vikingchip.com/040605.html

Där har du ett recept på en pigg 940 Turbo.

/Fredrik

hehe nu blev jag mer sugen på 940Turbo... hehe
så de ska se ut när man mappar en bil big_smile

224 Inlägg
25 april 2007
Det är inge fel på Saabs låder. Det är Personen bakom ratten som bestämmer livs längden. En rå-trimmad saab med väl servad låda kan hålla mycket bättre än en orginal miss skött låda. Sen vilken bil du ska välja av Saab eller Volvo smile Du kan ju bli lite extrem och ta en Volvo och sätt i Saab motorn bak big_smile så har du en bakhjuls driven "saalvo"  tongue

Annars tycker jag du ska ha Saab big_smile du har ju handbromsen om du vill sladda lite tongue

Snurrigt...

Mekaniker
240 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Saabo skrev:
Det är inge fel på Saabs låder. Det är Personen bakom ratten som bestämmer livs längden. En rå-trimmad saab med väl servad låda kan hålla mycket bättre än en orginal miss skött låda. Sen vilken bil du ska välja av Saab eller Volvo smile Du kan ju bli lite extrem och ta en Volvo och sätt i Saab motorn bak big_smile så har du en bakhjuls driven "saalvo"  tongue

Annars tycker jag du ska ha Saab big_smile du har ju handbromsen om du vill sladda lite tongue

hahahahaha ja visst... tongue

Sök