2765
Sök

störningar i högtalarna???

8 Inlägg
24 augusti 2005
Trådstartare
tjena ! jag håller på att bygga ut mitt billjud ( vw golf 3 -95 ) och de dröjde inte länge innan  jag dök på problem. jag får störningar (generatorljud ) i högtalarna vad kan va knasigt???
problemet dök upp när jag drog bak all högtalarkabel till bagaget och in i ett steg.
ström och signalkabel går på varsin sida av bilen.
det är riktigt bra jordat i stereon och till slutsteget.

nu har jag satt i ett störningsfilter och fått bort ljudet  men också all bas i hela front systemet..

blir tokig! på detta vad ska jag göra? tacksam för svar av någon duktig!!

mvh robban

awsm

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
24 augusti 2005
Kanske är dålig kvalitet på lågnivåkabeln eller om du har någon eller några andra strömkablar till bakvagnen som ligger brevid lågnivån o stör. Testa att dra lågnivån löst tillfälligt i mitten eller nånstans borta från kablar...
Lycka till!

8 Inlägg
25 augusti 2005
Trådstartare
jo tack om de va så enkelt jag var ner på mds igår å provade med en annan lågnivå och de blev ingen skillnad den kabeln drog utanförbilen sad men tack ändå smile

awsm

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
25 augusti 2005
kan vara en bränd lågnivå utgång på huvudenheten också, har jag å e så jävla trött på d... sad men jag lyckades få bort 75% av störningarna igenom att kapa jorden på lågnivå kablarna, men det är nog inget att rekomendera... tror inte varken huvudenheten eller steget mår så bra av det...

8 Inlägg
26 augusti 2005
Trådstartare
hehe oki idag ska vi prova om de ligger nån störning på strömkabeln genom ett separat bateri å en annan strömkabel. sen ska vi även prova dra poffesoriska sladdar från alla högtalare tillbaka till stereon å kolla om de blir någon skillnad så återkommer me uppdateringar smile

awsm

Seat Exeo 2,0 TSI Sport
74 Inlägg
26 augusti 2005
Du har inte för mycke ös på steget då?.. Prova o gaina ner lite

8 Inlägg
29 augusti 2005
Trådstartare
vi har provat skruvat på stegen och de har inte blivit någon skillnad. men jag fick ett tips av en kille som jobbar på mds i gävle han  sa att man skulle  dra en strömkabel från batteri till ett kopplingsblock där man har  både mius å plus så att man kan grena ut ström och jord till båda stegen. sen sa han även att jag bara skulle prova jorda direkt på minus polen  så allt är väll värt att prova ge mej så många tips ni kan  mvh robban

awsm

Sök