3609
Sök

Gräsklippare, bensin i oljan

1 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
Tar chansen och frågar om något som inte rör bilar :-)

Borde vara en enkel match för er!

Har en åkgräsklippare, problemet är det att bensinen rinner ner i oljan, har haft av förgasaren, rengjort så de står härliga till och bytt nålen. Problemet fortsätter dock. Det tar några dagar sen är bensinen nere i oljan igen.

Vad är det jag missar?

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 april 2007
Trazan skrev:
Tar chansen och frågar om något som inte rör bilar :-)

Borde vara en enkel match för er!

Har en åkgräsklippare, problemet är det att bensinen rinner ner i oljan, har haft av förgasaren, rengjort så de står härliga till och bytt nålen. Problemet fortsätter dock. Det tar några dagar sen är bensinen nere i oljan igen.

Vad är det jag missar?

Finns det ingen form av inställning på förgasaren? isåfall föreslår jag att du kollar i bruksanvisning hur den skall vara och kollar upp så den är rätt inställd..annars kan det ju pumpa ut fel osv..

"Liberty of thought is the life of the soul"

4 554 Inlägg
26 april 2007
har med haft de problemet beror antagligen på att flottören har hängt sig så har de runnit över och in i insuget där de går en undertryckskanal som ska dra upp olja till ventilerna ner där har de runnit och ner i oljan. gör ren förgasaren och se så de inte riner över igen. byt oljan med

30 Inlägg
24 oktober 2008
min lecker ochså bensin men bensinen riner bara ut från förgasaren så nar man ska klippa är det sopatorsk:cool:

27 Inlägg
8 november 2008
Ja det finns ju en nålventil som stänger flödet,och en flottör som går att reglera med en "läpp". Finns ju ett avstånd mellan det, men är olika på vilken motor och styrka det är. Men...bara ett tipps.

Trucker
168 Inlägg
9 november 2008
Känns som att du missat en riktigt viktig punkt i denna tråd. Och de är att detta är ett BILFORUM, inget forum för mopeder, flygplan, cyklar ELLER gräsklippare.

Sök