2638
Sök

Hjälp ang Saab 9-3 aero 2001a

22 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Hade tänkt och byta ut huvudenheten till en dubbel din och har därför köpt backes saab4 (2xRCA till 8-pol DIN, för att använda org. steg med annan huvudenhet)
Tänker alltså ha kvar alla högtalarna tillsammans med orginal slutsteg och sen trycka in en baslåda lite senare med steg.

Finns det nån adapter saab-iso?

tacksam för svar
danne

22 Inlägg
Beredare
561 Inlägg
28 april 2007
När jag hade slutsteg i min 9-3 AERO så tog jag signalen ifrån vänstra bakre högtalaren till ett högnivå till lågnivåfilter som jag köpte hos MDS. Fungerade fint!

Jag tycker att det är dumt att ta bort orginalstereon när det finns FMsändare o sånt som e bra... Då hade jag hellre köpt en iso från backes så du kan få lågnivå till steget o köra på med... Men det e min åsikt...

Hoppas det fixar sej! wink

Mvh Jonas

BMW fantast
1 172 Inlägg
28 april 2007
det här är intressant.. sitter just nu och kollar på dubbeldin till min med, men vill ha kvar orginal slutsteg till dörrarna... funderar på en clarion dubbelsin som jag hittat på mds... ser riktigt nice ut...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

22 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Saab4 på backesljudbygg.se gör så 2xRCA till 8-pol DIN, för att använda org. steg med annan huvudenhet

vad jag vill ha ha reda på är vad för adapter jag behöver för att få iso från saabs kablar?!

danne

1 631 Inlägg
29 april 2007
DanneJ87 skrev:
vad jag vill ha ha reda på är vad för adapter jag behöver för att få iso från saabs kablar?!

Det finns adaptrar att köpa. Jag har för jag fick mitt av SAAB när jag hämtade ut bilen (bad dem plocka ut stereon då den ändå inte skulle användas). Annars har din bilstereohandlare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

22 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
Ok men det ska alltså finnas eller gå att fixa? har ingen lust att dra om alla kablar och sånt shit?smile

mvh danne

1 631 Inlägg
29 april 2007
Ja, självklart finns det.

Kabeldragning får du roa dig med när det är dags för nytt steg o baslåda.... ;-)

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

22 Inlägg
30 april 2007
Trådstartare
ja det blir kul de:) men till det behövs inga adaptrar och shit iaf:D

Sök