3105
Sök

Behöver hjälp angående katt på 3" sportavgassystem

65 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Hej
Har inhandlat ett komplett 3" avgassystem från turbo utan katt till min saab 9-3 från JT. Kan inte något om sånt här. Så undrar nu om det går bra att köpa t.ex denna katten http://www.mds.se/?artnr=500243 och svetsa/klämma fast efter downpipen på min bil?

Mycket tacksam för svar!
Senast redigerat av Jepppe_ (28 april 2007)

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
28 april 2007
kan funka, men kolla med JT om inte dom har en kat.

Lev livet, det kan ta slut fort

65 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
Får la slå en pling på måndag om det inte finns någon som vet om detta funkar? någon måste väl veta om detta fungerar? tongue

.......
2 655 Inlägg
28 april 2007
men tror inte du ska köpa en såndär katt. köp en 100cellers race katt iställe. annars kan du få problem vid besiktningen för att de där universalkattarna funkar tydligen inge bra va ja har hört av bekanta som fått byta till annan...

så mitt tipps e:  lägg hällre 3000kr på en riktig 100cellers racekatt, dom ger bättre effekt oxo. har kollat på sånna på några sidor men kommer inte ihåg vart men de finns lite överallt..
Senast redigerat av beemern (28 april 2007)

65 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
beemern skrev:
men tror inte du ska köpa en såndär katt. köp en 100cellers race katt iställe. annars kan du få problem vid besiktningen för att de där universalkattarna funkar tydligen inge bra va ja har hört av bekanta som fått byta till annan...

så mitt tipps e:  lägg hällre 3000kr på en riktig 100cellers racekatt, dom ger bättre effekt oxo. har kollat på sånna på några sidor men kommer inte ihåg vart men de finns lite överallt..

Ok, men jag kan svets/klämma ihop en sådan efter downpipen och sedan på röret??

.......
2 655 Inlägg
28 april 2007
Jepppe_ skrev:
beemern skrev:

ja de kan du göra. om du har orginal systemet liggande löst brevid sport systemet så kan du ju kapa och bort där den ska sitta åså svetsa fast den...

65 Inlägg
29 april 2007
Trådstartare
beemern skrev:
Jepppe_ skrev:
beemern skrev:

ja de kan du göra. om du har orginal systemet liggande löst brevid sport systemet så kan du ju kapa och bort där den ska sitta åså svetsa fast den...

hade tänkt å ha 3" hela vägen så det får blir en 3" katt från maptun smile tack för hjälpen

90 Inlägg
29 april 2007
En polare har en ny universalkatt liggandes, 3" 100 cellers racekatt.. Bara o svetsa på flänsar o hänga dit.. Hör av dig via pm om de kan va intressant... Kanske släpper den för 2500-3000 kr..
Ja kan ju inget lova men hör av dig vid intresse så kollar ja priset me honom

Sök