2739
Sök

Bilstereo (ang. anslutningar)

16 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Hejsan!
Ni får lova att inte håna mig för jag är absolut värdelös på bilstereo alla kategorier.
Jag har köpt en ny Bilstereo och lyckats koppla in den men nu undrar jag:

På baksidan finns 4 utgångar för högtalare men inget uttag för slutsteg (En röd och en svart utgång, kommer inte på vad dessa heter i skrivande stund)

Min fråga är om det går att koppla in dessa i efterhand eller om jag helt enkelt inte kan koppla in ett slutsteg till denna stereo.

Hoppas någon fattat vad jag menar.

Mvh #W

329 Inlägg
2 maj 2007
Wivallius skrev:
Hejsan!
Ni får lova att inte håna mig för jag är absolut värdelös på bilstereo alla kategorier.

På baksidan finns 4 utgångar för högtalare men inget uttag för slutsteg (En röd och en svart utgång, kommer inte på vad dessa heter i skrivande stund)

Min fråga är om det går att koppla in dessa i efterhand eller om jag helt enkelt inte kan koppla in ett slutsteg till denna stereo.

Mvh #W

De du tänker på är lågnivå, OM de inte finns kan du tex göra så att du kör med en adapter, som tar signal från högnivå, alltso från en högtalare .  Finns på biltema mm big_smile

16 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Ludds skrev:
Wivallius skrev:
Hejsan!

Mvh #W

De du tänker på är lågnivå, OM de inte finns kan du tex göra så att du kör med en adapter, som tar signal från högnivå, alltso från en högtalare .  Finns på biltema mm big_smile

Så då kopplar jag den på en/flera högtalarutgång(ar) och sedan till slutsteget?
Någon som kan länka mig till denna på Biltema?

Och kommer jag upptäcka kvalitetsförsämring?
Senast redigerat av Wivallius (2 maj 2007)

Sök