3329
Sök

Bilen kokar! Efter att jag stängt av motern.

9 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
Tjena. Har ett problem med min GolfIII Vr6 - 92.

Efter jag kört en lång runda med bilen. Och stänger av den så kokar det över i Expansionskärlet. Men det skumma är att bilen blir inte överhetad under körningen.
Temperaturen håller sig där den ska :S Händer så fort jag stänger av motern.
Undrar vad felet kan vara? =/

410 Inlägg
4 maj 2007
elfläckten paj ? man brukar ju höra ibland på vissa bilar att elfläckten går även om bilen är avstängd

Copyright @ Rybbs Production

28 Inlägg
4 maj 2007
kan va så att locket till expansionkärlet läcker, packningen kass kanske?

1 196 Inlägg
4 maj 2007
Termostaten, och termostatkontakten som sitter i kylaren..

När du kör med bilen så cirkulerar ju vattnet.. Men när du stänger av motorn så är ju motorn fortfarande varm. Därför stiger temeraturen. Och då ska termostatkontakten som sitter i kylaren sluta och starta kylfläkten, som kyler motorn..
Senast redigerat av master_lars (4 maj 2007)

169 Inlägg
4 maj 2007
hej,
Hur är motorgången vid tomgång, ojämn? Hade samma problem då min toppackning börjat läcka. Kör till en verkstad och låt mäta CO halten i kylvattnet och gör eventuellt ett kompprov. Visar det sig positivt bör du kontrollera elfläkten och afterrun funktionen om det finns en sådan.

Mvh Mattias

study
772 Inlägg
4 maj 2007
en polare hade problem med det också då var det toppackningen. du kan ju låta motorn stå och gå en halv minut eller något sedan stänga av för att se i fall det blir bättre.

228 Inlägg
4 maj 2007
Öppna locket sen startar du bilen.. börjat vattnet att stiga så är det topp-packningen som börjat ge sig sad

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

9 Inlägg
4 maj 2007
Trådstartare
humm ja tomgången är lite ojämn =/ och när motern började bli värm så steg vattnet i expansionskärlet sad Så det är förmodligen toppackingen då alltså. Och fläkten den startar som den ska. Så där ska det inte vara några problem.

169 Inlägg
4 maj 2007
Låter ju onekligen som toppackningen. Sotningssats kostar 2200:- på mekonomen och en planing av toppen runt 800:-. Gör du jobbet själv kan du komma undan ganska billigt. Vill du spara lite pengar rekomenderar jag att du kollar på tyska ebay och andra tyska nätbutiker. Går och spara mycket pengar om man kollar runt lite. Sotningssatsen från mekonomen kan du exempelvis få för 82.15 Euro här.

Om du jämför artikelnummret ser du att det är samma.
http://www.autoteile2.de/artikel_info.p … c79cfad59a

Mvh Mattias
Senast redigerat av Mattias_M (4 maj 2007)

9 Inlägg
5 maj 2007
Trådstartare
Okey.. Tack så mycket för hjälpen. Och infon.. smile

Sök