Har inte hänt något riktigt allvarligt än för mig... Mest för att jag använder skydd... Klämde mig mellan en stor spärrnyckel och ett vasst hörn på ett motorblock i skolan för inte så länge sen... tog i rejält så det blev en jävla smäll, Nageln håller på att lossna ännu.
Sen var jag glad att jag hade tjocka handskar i skin på mig när jag lärde mig svetsa pinne, Var van vid MIG, så när jag skulle svetsa nåt pilligt så tog jag tag länst fram på pinnen, men då blev det varmt... ett litet brännmärke på vinterhandskarna.
Sen hade jag svetsat gas en gång, tappade biten från tången och fångade den med andra näven... AJAJ!!
Sen har stålhätteskorna skyddat mig 1000 gånger minst från att bli av med tårna...
Försökte slipa (spetsa) en skruv en gång men skipskivan på bänkslipmaskinen var taskig, så skruven högg tag och åkte emellan skivan och det lilla bordet som är framför, och det kan man kalla att slipa naglarna! Så nära var det!
Fastnade i en pelarborrmaskin en gång också, men det var så låg fart att det inte gjorde nån skada, sen har jag fått slipspån i ögonen! Jag hade tur som klarade synen den gången, använder alltid (nåja) skyddsglasögon numer.
Ta hand om er och använd skyddsglasögon, handskar och hörselskydd!
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!