4058
Sök

BMW 318i -88 hjälp & tips

8 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Jag har en BMW 318i -88 och skulle vilja ja lite tips och idéer om vad man kan göra med dem för att: Bli fräschare, gå bättre, bättre ljud (tips på olika lådkonstrukturer osv.), Vad för fälgar som passar (dimension, bredd, tum osv.)  Alla tips är att uppskattas även vad för avgassystem som skulle kunna funka, typ 2" eller dyligt UTAN att den tappar effekt.. smile

MVH TiXeN
Senast redigerat av TiXeN (6 maj 2007)

"Det är inte rätt, men det funkar (!)"
Missbruk beivras p.g.a. RiksKnas-Varning

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
8 maj 2007
TiXeN skrev:
Jag har en BMW 318i -88 och skulle vilja ja lite tips och idéer om vad man kan göra med dem för att: Bli fräschare, gå bättre, bättre ljud (tips på olika lådkonstrukturer osv.), Vad för fälgar som passar (dimension, bredd, tum osv.)  Alla tips är att uppskattas även vad för avgassystem som skulle kunna funka, typ 2" eller dyligt UTAN att den tappar effekt.. smile

MVH TiXeN

Ingen annan har svarat ännu och jag har lite å göra just nu så...
Se till att sköta service noga, med tanke på att du har en ganska känslig motor (och en servad bil går oftast bättre än en icke servad wink.
Lyssna efter missljud - knack, mkt tick osv. Se till att byta kamrem inom 4000 mil!
Gör en rejäl rekond kanske.. blir enklare att hålla bilen ren framöver. Se över rost och laga om nödvändigt.
Fälgar... smaken som baken.. 16-17"? "Tyskstuk"?
Avgas.. simons kanske.. inte värt att slänga ut lika mkt på ett avgas som man kan köpa hela bilen för.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Sök