3233
Sök

Celica Batteri

5 Inlägg
6 maj 2007
Trådstartare
Jag måste byta batteri på min Celica -97 problemet är att jag inte vet vad det ska vara för ampere m.m. på batteriet. Jag köpte den i fredags och märkte då inte att det var så dåligt så det är möjligt att det inte är ett batteri med rätt ampere som sitter i bilen. Utan han kan ha bytt batteri innan han skulle sälja den precis till ett kasst batteri han hade under sängen.

21 761 Inlägg
6 maj 2007
Det är ju inte omöjligt att han bytte ut batteriet när bilen skulle säljas, sånt händer.

Enligt rekommendationstabeller hos Tudor så kan det sitta 60-70Ah batteri på Celica -97, det varierar lite på batteriets yttermått dock.

Hur stort batteri ryms på hyllan, kan det vara runt 275mm långt?

2 123 Inlägg
6 maj 2007
Drönirettab skrev:
Det är ju inte omöjligt att han bytte ut batteriet när bilen skulle säljas, sånt händer.

Enligt rekommendationstabeller hos Tudor så kan det sitta 60-70Ah batteri på Celica -97, det varierar lite på batteriets yttermått dock.

Hur stort batteri ryms på hyllan, kan det vara runt 275mm långt?

Jag har bytt batteri på min Celica och det är bara att knalla in på mekonomen och säga vad du har för bil så skaffar dom fram det åt dig.
Själv köpte jag ett exide batteri eftersom det var det som satt i bilen innan och det har funkat bra.

21 761 Inlägg
6 maj 2007
Jo, det är ju det enklaste förstås. Verkar som att det ska vara ett ganska litet batteri iaf.

2 123 Inlägg
6 maj 2007
Drönirettab skrev:
Jo, det är ju det enklaste förstås. Verkar som att det ska vara ett ganska litet batteri iaf.

Jag kommer inte ihåg hur stort det är men det är väl lite av ett vanligt svensson batteri.
Inte jättelitet eller jättestort men det duger nog.
Hoppas inte jag får problem med mitt iaf när 2 slutsteg och 6 st nya högtalare ska in i bilen : /

5 Inlägg
7 maj 2007
Trådstartare
ok. tack för svaren:D

Sök