har bara erfarenheter på volvos 16v/8v
karaktärs messigt är 16V rätt värdelöst om man inte varvar massor
om man tex jämför
b230F och B234F så är den förstnämnda betydligt starkare på låga varv än den sistnämda inte förens 3500varv börjar 16v hamna i sitt rätta vid 4000 och uppåt börjar den komma igång som bäst
rejs messsigt är väll det en fördel
men praktiskt sätt tex husvagn så är det totalt värdelöst med effektregistret så
man får varva apa för att ha vridet
det är bara min erfarenhet och enbart på volvos motor
eftersom jag kör som ett svin rätt ofta fungerar 16v rätt bra
men många gånger saknar jag vridet ur en gammal hedlig B230F
även om jag med lätthet kunde dra polarens 855t5:A bakom min 745:A med bara 2:an och 4:an fungerade..eller 1,5:an fungerar oxå
låg rätt konstant på 80km/h och bara nedväxling vid riktiga backar men lite segt blev det