Brytarspetsarna sitter under fördelarlocket.
Flottören sitter innanför "locket" (flottörhuset) under förgasaren, det är ett slags plastflöte. När det pumpas in bensin i förgasaren så flyter flottören uppåt och påverkar en liten ventil som heter nålventil. Ibland händer det att ventilen fastnar i stängt läge och då kommer inte soppan vidare in i förgasaren så att den kan blandas med luft och åka in till cylindrarna.
Men eftersom stiften var blöta så kommer det fram soppa till cylindrarna iaf. En annan sak som kan hända är att nålventilen inte stänger ordentligt när flottören åker upp, då kan det komma in för mycket soppa i förgasaren och även för mycket soppa i cylindrarna vilket gör att motorn blir sur.
Kondensatorn sitter utanpå fördelaren, på sidan. En liten silverfärgad burk som är ca 3-4cm lång och har ett flatstift där kabeln från tändspolens stift 1 ska sitta.
För att se bilder på kondensatorn och brytarspetsarna så kan du tex gå in på biltemas hemsida och klicka på "bil"--"reservdelar"--"tänddelar", där kan du se kondensatorer och brytarspetsar.