3284
Sök

Driva slutsteg med dator agg?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 maj 2007
Trådstartare
Går de? har ett datornätagg på 250watt 16apå +12v linan. och slutsteget är ett sinuslive a-1500 monosteg.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
9 maj 2007
Då ska du kunnda driva 192 watt med det nätagget smile.
Men oftast är det inga 16A tyvärr, det är bara prova och se.
jag driver just nu mina skärmar till bilen med ett gammalt nätagg från en dator.

Komihåg att ett nätagg vill oftast ha något som drar ström på +5volten för att funka korrekt.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

59 Inlägg
9 maj 2007
kwansa skrev:
jag driver just nu mina skärmar till bilen med ett gammalt nätagg från en dator.

Komihåg att ett nätagg vill oftast ha något som drar ström på +5volten för att funka korrekt.

Berätta mer! smile

hur funkar det? kör du en transformator på 12V--->230V för att ge nätagget ström då?

The safest form of sex is when you get superdrunk and have sex with like ten people totally unprotected and you do intervenus drugs at the same time.

21 761 Inlägg
9 maj 2007
Att driva steget går nog, men du kan inte spela speciellt högt. 16A på 12V kabeln är väl dessutom den maximala strömmen kan jag tänka mig, då går det knappast att köra så mycket under ett längre tag.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
10 maj 2007
rizzuh skrev:
kwansa skrev:

Berätta mer! smile

hur funkar det? kör du en transformator på 12V--->230V för att ge nätagget ström då?

Alltså, det är tvärtom sad. Jag har Skärmarna till bilen inne. så jag driver dem med hjälp av ett nätagg från datorn.

Jag har en transformat som jag provade i bilen och drev mina Logitech Z-5500 med smile Funkade kalas big_smile så en skärm från en dator är nada problem. smile

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Sök