3146
Sök

Var kan man köpa sportsystem? Är det värt det?

1 174 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Tja har ett antal frågor för nu börjar mitt lilla "projekt" om man ens kan kalla det för de!

ska fixas innom snar framtid:
*Toning
*Fälgar
*lackade ok
*Avgassytem

osv osv

Men min fråga är vart kan man köpa sportsystem till min opel astra gtc (hällst butik) i stockholm runt sthlms cyti å längt ut mot gröna linjen (hässelby)

men är det värt de? kommer jag få ett bra ljud ur de? lr ska jag ha orginal och bara sätta på en japs dämp?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så nu har jag ringt å dom måste montera direkt på bilen å skulle inte få någo rabatt å nu har det kommmit in problem i bygget, jag måste vara mer ekonomisk.

Så då tänkte jag tror ni man kan få lite sportigare ljud om man byter den sissta dämparen typ mot något sportdämp från mekonomen lr så? annars får det väl bli japs men det vill jag inte om det inte finns några andra altenativ!...
Senast redigerat av Akka (26 maj 2007)

70 Inlägg
10 maj 2007
Prova Peansweden 037076650 grymm service har det mesta och väldigt kunniga.

149 Inlägg
10 maj 2007
Jag skulle ta Ferrita vilken dag som helst! Då behöver du ALDRIG byta det igen, inte så dyra heller.

Opelåkare. Banåkning och GT bilar är livet!

1 174 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
_Widde_ skrev:
Jag skulle ta Ferrita vilken dag som helst! Då behöver du ALDRIG byta det igen, inte så dyra heller.

Ferrita hört mycke gott om dom men dom verkar inte ha något system till gtc =/ Plus att har en återförsäljare preic runt kröken som säljer "Ferrita" system (Motordepån) så det skulle vara guld om det fanns till min bil (opel astra gtc 2005)
Senast redigerat av Akka (10 maj 2007)

220 Inlägg
10 maj 2007
Du har ju ett guldläge om inte ferrita har tagit fram till din bil. Om ja minns rätt så har dom erbjudande till nya bilar typ dom får låna din bil under en dag o mäta lite på den så dom kan tillverka avgassystem, så får du ett kanonpris på ett sen som tack för hjälpen. Kika in på deras sida..

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 maj 2007
Akka skrev:
_Widde_ skrev:

Ferrita hört mycke gott om dom men dom verkar inte ha något system till gtc =/ Plus att har en återförsäljare preic runt kröken som säljer "Ferrita" system (Motordepån) så det skulle vara guld om det fanns till min bil (opel astra gtc 2005)

Ifall de inte redan har så tar de fram ett ifall du ber dem!
Om det är som baen säger eller inte vet jag dock inte..

3 Inlägg
10 maj 2007
jo så gjorde dom för mig iaf...

1 174 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Grymt stort tack blir att åka till ringa dom då när jag kmr hem från jobbet big_smile

Btw. ska jag ringa "Ferrita" lr ska jag ringa "Motordepån" som jag kmr gå via? yikes

Puss xD
Senast redigerat av Akka (10 maj 2007)

Biltokig
870 Inlägg
10 maj 2007
Akka skrev:
Grymt stort tack blir att åka till ringa dom då när jag kmr hem från jobbet big_smile

Btw. ska jag ringa "Ferrita" lr ska jag ringa "Motordepån" som jag kmr gå via? yikes

Puss xD

Motordepån skulle jag tro...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

1 174 Inlägg
10 maj 2007
Trådstartare
Kollade runt lite på Ferrita's hemsida så såg jag att deras sport system till opel låg på mellan 2" och 2½" kmr det verkligen låta lite mera å mera sportigt än orginal?

1 058 Inlägg
10 maj 2007
Akka skrev:
Kollade runt lite på Ferrita's hemsida så såg jag att deras sport system till opel låg på mellan 2" och 2½" kmr det verkligen låta lite mera å mera sportigt än orginal?

om du ändå ska ringa dom så kan du ju passa på att fråga, och angående ljudet så är antalet och storleken på ljuddämparna en större faktor än antal tum i diameter..

PoLoud =D

Backyard Performance
3 Inlägg
11 maj 2007
har betällt tid hos ferrita i köping för montering av sportsystem. dom kommer då att "skräddarsy" ett system direkt på bilen. har själv aldrig kört me ferrita men har bara hört gott om dom big_smile och vet att kvaliten är världsklass!
och ja för bövelen köp ett riktigt sportsystem och inte någon nedrans japs-puffra!tongue
kan oxå rekomendera super-sprint, låter ljuvligt på min golf:) dock är inte kvaliten i närhet av ferrita....

/mvh Pontus

//MVH Pontus
Vorsprung Durch Technik!
Audi A3 1,8TS Quattro S-Line -03

1 174 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Så nu har jag ringt å dom måste montera direkt på bilen å skulle inte få någo rabatt å nu har det kommmit in problem i bygger jag måste vara mer ekonomisk.

Så då tänkte jag tror ni man kan få lite sportigare ljud om man byter den sissta dämparen typ mot något sportdämp från mekonomen lr så? annars får det väl bli japs men det vill jag inte om det inte finns några andra altenativ!...

Smålänning
7 883 Inlägg
26 maj 2007
Simons är riktigt prisvärda, sen låter dom mer och mer ju mer du kör. Ferrita har jag annars hört mycket gott om jag med.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 174 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
Nja inge simons asså om ja gör de så gör jag det rikdigt men om jag vill vara mera ekonomiskt tror det blir goare ljud om man bara byter sissta dämpen mot någon annan?

3 120 Inlägg
26 maj 2007
Klart det blir skillnad på att bara byta sista biten, men visst, du får vad du betalar för...

Har du kontaktat ferrita om priserna ännu?
Senast redigerat av viccoA (26 maj 2007)

1 174 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
jag ahr ringt dom å dom sa att det skulle gå på runt 5/6 tusen fattar ej hur det kan vå sa sjukt dyrt därför tänkte jag llite budget så får man fixa resten efter sommarn lr så..

26 maj 2007
på mekonomen har dom remusdämpare som låter grymt bra. kostar runt 1000-1500:-
jag har en remusdämp på min o det låter grymt bra. mycket bättre än japsen som låg på innan.

Smålänning
7 883 Inlägg
26 maj 2007
Akka skrev:
jag ahr ringt dom å dom sa att det skulle gå på runt 5/6 tusen fattar ej hur det kan vå sa sjukt dyrt därför tänkte jag llite budget så får man fixa resten efter sommarn lr så..

Dilemmat du har är att bilen är så ny, så att det har inte börjat komma några pirat/trimdelar på marknaden ännu. Därför blir det lilla som finns väldigt dyrt. Tyvärr.

Kom ihåg att det ena vill ha det andra. Sportavgas vill ofta ha öppet filter också, t.ex

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 174 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Akka skrev:

Dilemmat du har är att bilen är så ny, så att det har inte börjat komma några pirat/trimdelar på marknaden ännu. Därför blir det lilla som finns väldigt dyrt. Tyvärr.

Kom ihåg att det ena vill ha det andra. Sportavgas vill ofta ha öppet filter också, t.ex

Okej.. så ska kanske köra på en ny dämp som personen över sa?

Sök