4508
Sök

Högtalare i hatthylla eller dörrsidor?

66 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Har en Audi a3 2 dörrars och har just nu 2 högtalare i framdörrarna o 2 i hatthyllan o 2st 12"jbl 1220e basar. Dom 2 högtalarna som sitter i dörrsidorna bak är 6.5or men är inte ikopplade. Blir det bättre ljud om ja tar bort dom i hatthyllan o sätter i 6.5orna istället?

296 Inlägg
14 maj 2007
i dörrarna   enligt mig.   bättre å ha ljudet där fram

66 Inlägg
14 maj 2007
Trådstartare
Tack för svar! Tror det lutar mot det då det skulle va skönt att få bort hatthyllan. Baslådan tar lite plats så det skulle kännas lite med tomt om hatthyllan försvann smile Nån mer som har några tips?

296 Inlägg
15 maj 2007
du vill väll  ha ljudet frame hos dig ? inte bak i hatt hyllan wink  du skulle ju kunna dra portarna upp i hatthyllan. eller göra en låda i hatthyllan så basen kommer in i kupen

5 Inlägg
16 maj 2007
Du vill nog helst ha högtalare i dörren för att inte få en förvrängd ljudbild i bilen. det ljud som kommer bakifrån ska bara stärka det ljud som kommer framifrån. Jag skulle även rekomendera att rikta högtagtalarna lite uppåt för bättre diskant.

2 123 Inlägg
16 maj 2007
Varför inte använda alla högtalare när du ändå har dom ?
Driva bakhögtalarna på stereon och ha 2 slutsteg.
Ett som driver de 2 basarna och ett annat som driver framsystemet och 6x9" ?
Tkr jag verkar vara det bästa alternativet iaf.

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
håller med fredrik men jag skulle nog vinka 6*9:orna så dom spelar framåt blir bäst ljud då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Varför inte använda alla högtalare när du ändå har dom ?
Driva bakhögtalarna på stereon och ha 2 slutsteg.
Ett som driver de 2 basarna och ett annat som driver framsystemet och 6x9" ?
Tkr jag verkar vara det bästa alternativet iaf.

var det inte bakhögtalarna som var 6x9:orna

66 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
Kruxet är att ja får inte plats att bygga nån låda under 6x9orna så isf kanske det blir o bygga upp dom lite så dom är vinklade innåt kupén.. Men blir det bra om ja sätter 6,5or också? Kanske blir lite väl mtk ljud bakifrån?

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
jaxell skrev:
Kruxet är att ja får inte plats att bygga nån låda under 6x9orna så isf kanske det blir o bygga upp dom lite så dom är vinklade innåt kupén.. Men blir det bra om ja sätter 6,5or också? Kanske blir lite väl mtk ljud bakifrån?

det räcker ju med 6x9:orna i bak sen kan du ju sätta 6.5:orna i fram jag hadde ändast  6x9:or i bak och 6.5:or i min gamla bmw jag kan ju säga att det lät grymt bra me ändast det annars så har ju mds frdiga lådor också som du kan skriva fast på hatthyllan

66 Inlägg
16 maj 2007
Trådstartare
ironhead skrev:
jaxell skrev:

det räcker ju med 6x9:orna i bak sen kan du ju sätta 6.5:orna i fram jag hadde ändast  6x9:or i bak och 6.5:or i min gamla bmw jag kan ju säga att det lät grymt bra me ändast det annars så har ju mds frdiga lådor också som du kan skriva fast på hatthyllan

Okej men då får ja bygga om dörrsidorna för att få in 6,5or fram. Är det Låda på hatthyllan eller under du menar då?

volvoraggare
4 776 Inlägg
16 maj 2007
jaxell skrev:
ironhead skrev:
jaxell skrev:

Okej men då får ja bygga om dörrsidorna för att få in 6,5or fram. Är det Låda på hatthyllan eller under du menar då?

ja  färdiga lådor asså sätt dom ovanpå kolla på mds själv www.mds.se kolla på baslådor tomma där finns dom ska köpa såna själv nämligen
Senast redigerat av ironhead (16 maj 2007)

Sök