3348
Sök

Hur mycket pengar har skadegörelse, stölder m.m kostat dig i onödan?

2 924 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Skadegörelse, stölder och annat skit är ju fruktsvärt störande! mad

Väldigt intressant att veta vad detta svinnet kostar folk i genomsnitt egentligen(?) känns ju snart man får ha det i budgeten när man stylar och tunar bilar... sad
Har råkat ut för det ett par gånger själv (har inte räknat ihop kostnaderna men ska klura på det) och man läser ju bara om det överallt...

- Hur mycket pengar du tvingats lägga ut på dina bilar pga detta?

Ex självrisker, omlackeringar, inköp av nya prylar, reparationer och sånt som du egentligen inte behövt betala pga nån idiot förstört...

Ange gärna även på hur lång och hur många bilar tid du lagt ut X antal kronor.
Senast redigerat av peegee (17 maj 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
17 maj 2007
en dörr och ett dörrlås

ena gången någon som backade in i min 745:A och smet
dörrlås på min 240glt jag hade för skit länge sen

man får se till att folk vet vem man är och att dom förstår vad som händer när man får tag på dom..

hm just en ruta oxå på min 740Gl ..fast han som drog rutan fick betala 9rutor på sin bil..och dessutom flytta från stan smile

Kör fort så hinner inget hända...

FreddeK
17 maj 2007
Nu har ju jag haft tur då jag inte haft en stylad bil men några inbrott i gamla bilar har jag väl fått men inget som kostat något förutom en cdspelare ca 1500kr. men vi glömmer en sak att alla som betalar försäkringar betalar ju svinnet som blir med höjda premier också.

Köpte mig en polo och den har jag fått ha ifred...värre med bmwn...den stod ju folk och blängde på så den vågade jag inte lämna ute.
Senast redigerat av Freddeponken (17 maj 2007)

2 924 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
Growe skrev:
en dörr och ett dörrlås

man får se till att folk vet vem man är och att dom förstår vad som händer när man får tag på dom..

hm just en ruta oxå på min 740Gl ..fast han som drog rutan fick betala 9rutor på sin bil..och dessutom flytta från stan smile

Hur mycket har det kostat dig i pengar då?
Va mest det som jag tyckte va intressant i denna tråden smile
no offense

~ Life is short, have FUN! ~

52 Inlägg
17 maj 2007
Själv blev ja påkörd så bilen min fick gå till skroten med engång. Visst ja fick tillbaka dom pengar ja köpt för bilen men halva kostnaden av hyran av hyrbil i en månad fick ja stå för.

Micke ägare till Honda Civic Vti -92
http://www.garaget.org/?car=51637

4 554 Inlägg
17 maj 2007
ny ruta i förra bilen 200spänn:P annars e de inget mer påkostat så. har ett fett dörruppslag i dörren som svider å laga men tror jag gör de själv senare då blir de billigast

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
17 maj 2007
peegee skrev:
Growe skrev:
en dörr och ett dörrlås

Hur mycket har det kostat dig i pengar då?
Va mest det som jag tyckte va intressant i denna tråden smile
no offense

hm eftersom jag haft så mycket skrot liggandes har det faktist inte kostat mig en enda krona istort sätt

Kör fort så hinner inget hända...

V8 Real Power - No Turbo Shit
544 Inlägg
17 maj 2007
Vita blinkersglad blev stulna på min dåvarnade 740 en gång medans ja va inne på konsum å handlade, stog en bmw utanför som enda bil med folk i när ja gick in, när ja kom ut så va denna å även mina blinkers borta, jävla vitlöks åkare:D

V8 - 4 Life

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2007
moped 12k var oförsäkrad  en såkallad polare knykte den eller någon av hans polare vet inget där hmm
skadegörerlse på annan moped allt sönderslaget kostade mig 6k
epan alla ruto däck och en del plåt sönderslaget 14k
x antal cyklar ca 2k kanske
åkte med lånad moped och några idoter som inte gillade mig körde efter med bil och knuffade omkull mig i diket kostade mig 6k
stöld bilstereo i en av våra traktorer 1k
nytt däck till ena traktorn 9k hade lånat den och var hos en polare och någon jävel högg sönder det med yxa hmm

så det bli en hel del på mina 18 år i livet hmm

edit såg visst att det bara gälde bilar tongue
Senast redigerat av Team-Adolfsson (17 maj 2007)

Kettunen
17 maj 2007
Min första bil ( Mazda 626 88a ) blev uppbränd av några idioter när jag var hos en polare i Lilla Byhålan Gråbo. !!!!!!
Vet ej vilka det var men men..

egen företagare
630 Inlägg
17 maj 2007
had ebilljud för ca 45´000 fick njuta av det i 2 veckor sen var det några som behövde det mer än jag tydligen.
fick ut ca 25k på försäkringen men alla pengar jag fick ut gick åt till hyrbil samt lack och reparationskostnader...

1 297 Inlägg
17 maj 2007
inbrott i bilen. Kostade mig 1300 i självrisk men försäkringsbolaget fick punga ut med 35-40 tusen kr. DVS vi får alla betala för det. Dom kom iväg med en stereo för kanske 200 kr.

113 Inlägg
17 maj 2007
Hade en sunken gammal Audi80 1.8S som alltid var srpängfylld med verktyg och annat. Den kunde jag ställa i stort sett var som helst och det hände aldrig något.
Men min V70 fick jag inbrott i när den stod i låst garage. Smällde 2 rutor, hade sönder ett säte och snodde mina sunkna gamla rullor, hembrända cd-skivor och min laservarnare.
Kostade 1300 i självrisk. Men det som svider allra mest är all jävla tid och klydd som man ska lägga för att få bilen fixad igen, och då blir det inte ens lika bra som det var från början.
Nu har man ett förarsäte som skär sig med resten av inredningen, en dörr som ska på lackering i augusti(!).

Kan ju tilläga att jag blev av med lappen 3 veckor senare i en laserkontroll... Och veckan efter det så snodde dom ta mig fan min låsta cykel för 6k som stod på en... Just det, låst innergård.

Man bara önskar att man hade kommit när dom stod där...

184 Inlägg
17 maj 2007
2000- 3000 kr sad

1 174 Inlägg
17 maj 2007
Growe skrev:
en dörr och ett dörrlås

Det är rätt (Som våran lilla "grupp" den som rör en av oss lr en av några våra agodelar får fan smaka på 100ggr till)

1 277 Inlägg
17 maj 2007
DDå menar du bilrelaterat...ok, de senaste åren:

Eu-moppe i sidan 2500kr
krossade rutor 2000kr
påbackad (inte fixat ännu) 1000kr
stulet slutsteg 2000kr
olyckshändelse 5000kr

cirkus 12500kr

volvoraggare
4 776 Inlägg
17 maj 2007
på min gamla volvo fick jag i stortsätt allt sönderslaget av nå djävla ungar bara rutan kosta 3000 lyktor på skroten 800 och andra diverse saker skulle man få tag på  en  som håller på och repar lacken ja då är det synd om den personen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Solfilmsmontör
947 Inlägg
18 maj 2007
33% i skatt på varje månadslön sad((

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Nästan nybörjare
145 Inlägg
20 maj 2007
Jag tycker om larm... Särskilt den lilla delen med självriskeliminering! smile
Har fått rutor pangade ett tiotal gånger utan o betala en krona!

Ett dussin inbrott o bilstölder har man väl råkat ut för totalt, men det har mest vart på skrotbilar så jag har aldrig brytt mig, men det senaste inbrottet snodde de en spelare för 10000, det var lite surt då jag bara fick tillbaks 2000! Men det var ingen skada på bilen som tur var!

Så jag får hellre besök av proffs än fjortisar o pundare, verkar bli billigare då! smile

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

DFFL
9 020 Inlägg
20 maj 2007
Inte en krona, har inte hänt något än.
(Audin är min första bil, har haft den i 3 månader bara.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök