3394
Sök

Hur mycket pengar har skadegörelse, stölder m.m kostat dig i onödan?

1 277 Inlägg
21 maj 2007
Glömde skriva att nån fattiglapp stal mina gula ventilhattar värde 20kr..patetiskt!

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 maj 2007
Någon har kört in i sidan eller repat en 30-40cm lång repa längs med nedre kanten av min bil relativt nyligen hmm Vet inte hur mycket det kommer kosta att fixa än..den som lever får se.

Men man blir jävligt lack.

"Liberty of thought is the life of the soul"

101 Inlägg
24 maj 2007
ca 18k (5 olika bilar) på runt 3 år, jvligt sura pengar när man börjar räkna
plus inbrott/stöldförsök på 2 bilar där lås har gjorts sönder, numera håller jag bilarna (utom bruksbilen) inlåsta
Senast redigerat av NilsG (24 maj 2007)

Mvh Nisse

3 121 Inlägg
24 maj 2007
Parkeringsskada på min Saab 9-3 -02, smitare kostnad: 3000
Misslyckat stöldförsök av kolfibervingen på M-coupen, kostnad: alldeles för hög om jag skulle skaffat ny vinge då MH-GTR inte hade kvar formarna, så den fick lagas på budget sätt: 100
Misslyckat stödlförsök av viggenpaketet på Saab 9-3 Aero -01, resulterade i att de stal täcklocken till kjolarna istället: 5000
Knarkare som slog sönder sidorutan på Saab 9000 CS 92, resultarade i att jag tröttnade på allt pill och övervägde skrotning
Div dörruppslag överallt på M-coupens dörrar kommer leda till ny lack och fix av bucklorna: 3000

Summa: lite styft 11.000

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
24 maj 2007
Polaren glömde dra upp rutan när vi var å käkade, dom snodde mina brända cdskivor och manualen till bilen (helt stört). Fick beställa ny manual från usa, var rätt billigt så never mind.

Sen har jag blivit av med två uppsättningar ventilhattar, och då jag har sånna här fina specialventiler fick jag köpa en hel uppsättning med ventiler till (gick inte att köpa hatten löst, som jag ser att man kan nu på Danmobility):
http://media.thg.dk/DAT/pic/m/46130.JPG

Men det är fixat nu, har köpt sånna där låsbara ventilhattar av trazze69 här på garaget, nu kan dom skruva bäst dom vill! :]

56 Inlägg
24 maj 2007
nån backade in i mig (parkerings skada) försäkringer vägrar fixa om inte man betalar självrisken sad..
känns ju ....onödigt med helförsäkring... kolla mina bilder så kan ni se skadan sad

*Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile.. winning's winning!*

Sök