ShadowSaint
Tjenare jag är också ifrån kungälv!
Jag har blivit av med ett körkort och blivit tagen för fortkörning massa ggr.
Men alltid sluppit undan!
Nu vill inte jag leka besserwisser men tills nästa gång några tips.
Neka alltid!
Blir du tagen av en polis i bil utan radar så vet du att om du nekar klarar du dig, dom har sällan några becis å har dom det å du nekar ändå så vet dom att det kommer bli ett j-vla jobb för dem att sätta dit dig, kanske får dom åka till rätten på ledig tid skriva massa rapporter osv, å detta gör dom i vissa fall, men inte för en fortkörning. Å även om du hamnar i en rätte¨ång så löser en hyffsat duktig advokat dina problem ändå.
Har dom tagit dig med radar, vägra skriv under bara VÄGRA,
Vad händer då? skriver du under tar dom ditt körkort å du får köra bil i ytterligare 48 timmar sedan e det bye bye (ifall du har prövotid).
Nekar du däremot så kommer du bli kallad till rätten i 70% av fallen,
Väl där så inleder du bara iskallt å säger, jag körde inte för fort era mätinstrument måste varit fel kalibrerade, Dom har tvång på att kalibrera alla mätinstrument samma dag som mätningarna skall göras å lämna in mätprotokollet, då detta är ganska omständigt så sker det inte så ofta. Polisen som tog dig kommer då säga nä nä nä dom kalibrerades samma dag, då säger du det har jag svårt å tro men ok får jag se mätprotokollet, då blir till 90% chans svaret öh hm det finns inget sådant, å då avkallar domaren fallet i brist på bevis.
När vi kommer till hoten du pratade om alternativ 1 eller 2,
Så e det bara skitsnack, 5000 spänn up my ass, du får 1800 kronor
å dom snackar alltid om den enkla eller den svåra vägen
Där den enkla vägen alltid innebär ett erkännande på plats å den svåra vägen innebär höga böter osv, Då säger du bara jag tar den svåra vägen tack
Va iskall poliser är bara människor du kan bara hoppas på att han skall klippa till dig för då vet du att hane en värdelös polis å nu har du chans att sätta dit honom istället!
Men nu över till vad som kan hända:
Du skall såklart bestrida allt detta, å då kommer det förmodligen gå upp i länsrätten, då säger du allt detta om hur han hotade dig å uppträdde på ett sätt som skrämde dig, å eftersom du aldrig gjort något olagligt så är du ovan i polis närvaro. Å då han berättade om 5000 kr i böter så kände du att du hade inget annat val än att erkänna denna handling som du inte ens var skyldig till. Pågrund av att du skulle aldrig ha råd att betala 5000 kr och då visste du att du skulle få betalningsanmärkning å inte kunna flytta hemifrån å hela den baletten, då kommer domaren säga att ett bötesbelopp på 5000 inte kan utdömas på en fortkörning av den kalibern, å då börjar han genast mistro den utpekade polisen å vips hamnar du i ett behagligt övertag som du med stora möjligheter kommer kunna surfa på ända in i mål med.!
Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!