3041
Sök

Speedparts 3" efter katt på NG900

38 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Jag har en NG900 -97 2.0t och jag är sugen på ett 3" JT system från Speedparts bakom katten.

Kittet är med endast 1 ljuddämpare eftersom jag vill ha mycket ljud men frågan är: Blir det FÖR högljutt?

Jag älskar det vrålande ljudet från en bra motor men kommer jag bli missnöjd? hmm

Bilen är original förutom ett J&R insatsfilter.

/Yobaman

666 Inlägg
21 maj 2007
hej
jag har en dämparssystem på min, låter inte mycket i bilen... kör man normalt på 70/90/110 så hör man inte motorn i bilen, man hör litta muller när man drar på... men det är fortfarande behaglig att köra långt me den...
jag rekomenderar start en dämpare, polaren har 2 låter ungefär som orginal både inne å ute.. tråkigt:P
ja kan fixa en film/ljudupptagning om du är intresserad på hur min låter

//silver

76 Inlägg
21 maj 2007
Skulle gärna vilja se film/ljud så man vet ungefär hur det låter smile Är bra sugen på att inhandla det också

38 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
hej
jag har en dämparssystem på min, låter inte mycket i bilen... kör man normalt på 70/90/110 så hör man inte motorn i bilen, man hör litta muller när man drar på... men det är fortfarande behaglig att köra långt me den...
jag rekomenderar start en dämpare, polaren har 2 låter ungefär som orginal både inne å ute.. tråkigt:P
ja kan fixa en film/ljudupptagning om du är intresserad på hur min låter

//silver

Skulle vara toppen om du kunde fixa ett ljudklipp eller film smile

Kanske bild på slutdämpen?

//Yoba

Örebroare i exil
970 Inlägg
22 maj 2007
Magnum_900 här på garaget har ett litet filmklipp på sin 900 med Jts 3" system. Dock är det hela vägen från turbon och med 2 dämpare. Bilen är för övrigt helt original sånär som på ett öppet filter i klippet.

Hej FRA!

38 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
_Kekke_ skrev:
Magnum_900 här på garaget har ett litet filmklipp på sin 900 med Jts 3" system. Dock är det hela vägen från turbon och med 2 dämpare. Bilen är för övrigt helt original sånär som på ett öppet filter i klippet.

Det lät fan dovt och mullrigt, hahaha

Vill gärna se en bild och höra lite varvningar på en bil med detta system. Helst en 900 dårå tongue

Får väl se vad silver skrapar ihop wink

Living in the fastlane
128 Inlägg
22 maj 2007
Tjena, har själv det på min 9-3 med en dämpare, låter gudomligt, speciellt om man kör bakom bilen eller går på gatan, eller om man har rutorna nere då hör man perfekt ljud, och som silverbird säger det blir inte jobbigt att åka långa sträckor eftersom saab har ganska bra ljud isolering,

mitt tips är också att köra med endast en dämpare... lycka till

666 Inlägg
22 maj 2007
efter litta om å men så har ja knåpat ihop ett försök, om det inte duger så gör ja om det:P för micen är plaserad litta nära utblåset så det blev litta blås ljud... men så här låteer min, jag vet den baktänder litta, men tycker detlåter mysigt smile

[video]http://www.garaget.org/video/y22t929o02f7[/video]

38 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
efter litta om å men så har ja knåpat ihop ett försök, om det inte duger så gör ja om det:P för micen är plaserad litta nära utblåset så det blev litta blås ljud... men så här låteer min, jag vet den baktänder litta, men tycker detlåter mysigt smile

[video]http://www.garaget.org/video/y22t929o02f7[/video]

Det låter gött big_smile Dock ser det ut som att den hänger under bilen, ska det vara så? Kanske är konstig vinkel? tongue

Det är alltså med bara 1 ljuddämpare? Svårt att montera?

Mvh
Yobaman

666 Inlägg
22 maj 2007
Tack, ljudet gillar jag
det är en dämparsversiuonen
montering inga problem, bara av med det gammla å på me det nya, det svåraste var att få av det gammla, hade rostat fast ganska duktigt... men massa våld å 5-56 så...
som du nog misstänker så är stötfångaren avplockad på bilden, detta var för att ja skulle lacka den, men du ville ha en bild på ljuddämparen, det är det med... kolla på min profil så ser du hur det ser ut när kofångaren är på
//Silver

38 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
silverbird skrev:
Tack, ljudet gillar jag
det är en dämparsversiuonen
montering inga problem, bara av med det gammla å på me det nya, det svåraste var att få av det gammla, hade rostat fast ganska duktigt... men massa våld å 5-56 så...
som du nog misstänker så är stötfångaren avplockad på bilden, detta var för att ja skulle lacka den, men du ville ha en bild på ljuddämparen, det är det med... kolla på min profil så ser du hur det ser ut när kofångaren är på
//Silver

Jaha, det var det ja... Visste väl att någonting fattades, hehehe.

Ja det låter absolut mullrigt och härligt, det blir absolut ett sånt system för min del big_smile

Jag har ju K&N filter (inte J&R som jag skrev i början) och det ökar ju på dumpljudet mycket. Frågan är varför det talas om "turbosången" när jag läst om detta avgassystem, låter turbinen genom rören eller vad menas?

Vh
Yoba

666 Inlägg
22 maj 2007
njo... litta men det mesta turbo ljudet kommer genominsuget, man hör den på högavarv att det är turbo i den...
det karakteristiska sörplet, men dumpljudet är det samma på min, kör me öppen dump, så den pyser ut i det fria:)

Sök