3185
Sök

Stereo som "dör" av att jag provar ett annat slutsteg?

11 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Tjena.

Nu är det såhär, jag fick låna ett slutsteg av en polare modell starkare än det jag har nu (MDS nånting.. )
Vanligtvis kör jag på ett gammalt Philips steg på 2x50w som jag bryggat och som huvudenhet har jag SAAB orginal (kör en 9-3 SE -99)
För att komma till problemet;
När jag testade att koppla in det lånade steget så "dog" alla högtalare i hela bilen, allt utom lågnivån, har kollat säkringar på steg och huvudenhet så det kan inte va något med dem.
Antagligen är det något med stereon eftersom jag provat med en annan stereo och allt fungerar då som det ska, men det känns lite illa att behöva byta stereo för att jag testar ett annat slutsteg.
Är det någon som varit med om något liknande?

Tack på förhand

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
21 maj 2007
hmm låter helkonstigt men , skulle tippa på att stereon inte klarade av steget eller något ? eller beror ju på vad det var för stereo du testade när det funkade !

testade du med det gamla steget igen förresten?

11 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Mr_Jetta skrev:
hmm låter helkonstigt men , skulle tippa på att stereon inte klarade av steget eller något ? eller beror ju på vad det var för stereo du testade när det funkade !

testade du med det gamla steget igen förresten?

Jag testade med det gamla steget ikopplat bara för att se efter om det var fel på kablaget..

--------------------------

Gurre2007

Bara basen är kopplad till steget, resten går direkt från huvudenheten enligt dom på BLIB som hjälpte mig med att välja bas och sånt.
Senast redigerat av sveninem (22 maj 2007)

Sök