3120
Sök

spruta på rem spray på remen nu kvitrar det om nåt? (volvo 850 glt -92)

778 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
vile göra bilen fin och hål bar och  spruta på rem spray på remen nu kvitrar det  om nåt vet ej om det är farligt eller om det ljudet försviner efter ett tag hjälp snäla!  neutral

643 Inlägg
22 maj 2007
hmm mysko inlägg. vilken rem? kamremmen neutral?

778 Inlägg
22 maj 2007
Trådstartare
Svenss0n skrev:
hmm mysko inlägg. vilken rem? kamremmen neutral?

nej generator , vatten pump och allt vad det är kopplat till

Servicetekniker
235 Inlägg
22 maj 2007
Kan förmodligen vara spenrullen till hjälpagrigatsremmen som har börjar kvitra.

Team Chevy740

778 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
ljudet har försvunit  wink big_smile tongue

41 Inlägg
2 oktober 2007
Var med om samma sak på min 92:a men ljudet försvann efter lite lätt smörjning.. smile

4 Inlägg
3 oktober 2007
Hej!

Vart me om samma sak me gamla jänkaren, o en sak som hjälpt är att smörja me "coca-cola" d funkar faktist o är billigare än remspay.. lol

.......
2 655 Inlägg
3 oktober 2007
haha även cola XD. kanske funkar effektivare oxo?, ja spraya min me rem spray men den fortsatte å slira, men gick ju inte å spänna mer heller hmm...

8 250 Inlägg
3 oktober 2007
Det är ett tecken på att remspännaren och brythjulet börjhar bli dåliga. Så det är dags att börja fundera på ett byte. Jag hade lite konstiga vinannden och ylanden stundtals på min tills spännaren och brythjulet byttes.
Om det är farligt? Nej, inte direkt, men kan ju bli problem ifall det slår stopp och remmen går av.

121 Inlägg
3 oktober 2007
dorsk skrev:
Hej!

Vart me om samma sak me gamla jänkaren, o en sak som hjälpt är att smörja me "coca-cola" d funkar faktist o är billigare än remspay.. lol

Ja, det borde ju funka perfekt eftersom kilremsspray är ju till för att öka greppet och det gör nog socker lika bra.

Sök