3823
Sök

Någon som kör bil med två utblås japsarburkar eller raka rör?

141 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Tjena gubbar!

Jag behöver er hjälp, både ni som kör med enkel japsarutblås men främst ni som har dubbla utblås och japanare, dvs en på varje sida. Hur upplever ni ljudet inne i kupén? Är det något man orkar med o höra när man kör långa sträckor?
Ni som kör utan slutdämpare, samma fråga där, hur upplever ni ljudnivån i kupén?
Jag är inne på att plocka bort simons sportdämparen och ersätta med antingen japsare en på varje sida, eller blocka bort och ersätta med två raka rör och ett 4" utblås.
Kommentarer, förslag och idéer är mycket välkomna.

Mvh Alexx

Höbonde
228 Inlägg
23 maj 2007
Jag har tagit bort min slutdämpare, jag tycker det låter gött men det är nog inget man vill sitta och åka med i långa loppet, isåfall om du har bra ljud i bilen !big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Fotograf
966 Inlägg
23 maj 2007
Jag har 2,5" från katten och bakåt till 2st japps dämpare.. tagit bort "mellan" ljud dämparen åxå.. gött ljud men inge höjjdare om du ska köra långa sträckor, om du inte har bra ljud i bilen då..wink musik alltså!smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

80 Inlägg
24 maj 2007
Har raka röret å 2 utblås 3"...hela vägen.. på min ena Prelude.....den lät väl mycke.....tog ju aldrig nån riktig repa då motorn va/är rasad så du vet!!
Me du kör ju turbo oxå så då dämpar den en hel del.....kanske inte går att ta SUG vs TURBO om du fattar va ja menar!!??

Skulle köra på 3" med främre dämpare ganska långt fram å 2st 2,5" slutdämpare!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

Sök