2986
Sök

Kopplade in cd i min 535i E34, hast.mätaren dog...

egen företagare
630 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Vad kan detta bero på, det satt en cd i innan men jag ville byta, gjorde detta men då hade jag ingen hastighetsmätare, trippmätare eller bränsleförbrukningmätare längre...

egen företagare
630 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Ingen som vet??

228 Inlägg
24 maj 2007
en säkring som gått? lr du kanske kommit åt någon kabel... mitt tändningslås slutar funka ibland efter jag satte in massa signalkablar, men bara när jag ska slå på startmotorn :S

egen företagare
630 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
jag har kollat säkringarna, men alla "ser" hela ut.
och det ligger förvisso en kabelstam längst in innanför stereon, men jag tycker ändå att det verkar ganska långsökt...

Solfilmsmontör
947 Inlägg
24 maj 2007
Använde du befintlig iso kontakt eller du satte dit en ny ?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

60 Inlägg
24 maj 2007
nej, bytta ut säkring. jag har haft samma problem för länge sen.
Glöm aldrig att ta bort minuspolen från batteriet vid bilstere byte
Senast redigerat av pril (24 maj 2007)

PIC microwing 24 / 7

GRAB LIFE BY THE HORNS !!
103 Inlägg
24 maj 2007
Själv hade jag liknade problem förra året, åkte 1 månad utan hastighetsmätare m.m. tills jag hitta felet. Hade kommit åt antispinn knappen, kabeln till den var urkopplat och då slutar hastighets mätaren m.m. att fungera konstig nog på bmw's..

Även tripp mätarn slutar och fungera då, snacka om att det är lätt att fuska till med bmwn hur långt de har gått. Bara o koppla bort sladden och ta hastigheten via GPS.

Vet inte om det kan vara samma fel på din bil men kanske kan vara värt och kolla detta..

Administratör
2 978 Inlägg
24 maj 2007
Jag tror att du råkat lägga ström på kabeln till hastighetsignalen. Dom flesta tyska bilar har en signal till stereon ifrån hastighetsmätaren som gör att stereon ökar volymen ju fortare du kör. Troligen har du lagt ström på den och då dör hastighetsmätaren och dom andra funktionerna du skrev. Testa koppla ur stereon då bör hastighetsmätare funka igen sen gäller det bara att hitta vilken sladd det är.....

En kopp av den svarta såsen...

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
24 maj 2007
de goffen  skriver  verkar rimligast . mät vilka kablar som ger 12 volt när du har igång bilen på tomgång så tar du bara en + kabel  som ger 12 volt  och sen  en jord . de är de enda du behöver ha  till stereon

egen företagare
630 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
jag har provat att koppla ur stereon, men det funkar ändå inte.
Kan det vara så att någon + kabel kommit i kontakt med något jordat när jag föste in stereon i sin position så att "allt" slutade fungera???

egen företagare
630 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
så ja, nu funkar allt igen, jag och min vän Gti_macke är mästermekaniker....

442 Inlägg
7 oktober 2007
Vad var det för fel då?

Sök