3285
Sök

1 på miljonen? hell no detta är sverige =)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Sverige är inte de ett rätt knepigt land om man tänker efter vad vi har.

- Vi har 3 bilmärken och det är ju inte vilken skit som helst utan dom gör bra bilar.
- Vi tillverkar ett toppmodernt stridsflygplan.
- Vi har ett av världens bästa ishockeylag.
- Vi har toppfotbollsspelare.
- Vi är även i toppen i många andra sporter som golf, handboll, innebandy, bandy, curling, massa skidmeck osv smile
- Vi har vår storsäljare absolute vodka wink
- Sen får vi givetvis inte glömma att våra flickor är riktigt fina smile
- Vi tillverkar mobiler som är bland de ledande i världen.
- Vi har även andra stora företag som astra zenica, h&m, telia mm

nu orkar jag inte komma på något mer men att bli framgångsrik i sverige bör ju inte vara några problem wink om man kollar på antalet invånare och folk som blivit framgångsrika så måste vi ligga väldigt bra till.

Fotograf
1 319 Inlägg
25 maj 2007
så sant så.. sverige är ju bara BÄST

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Administratör
11 941 Inlägg
25 maj 2007
Du glömde att sverige har Garaget.org också wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 002 Inlägg
25 maj 2007
inte glömma att våra flickor är eftertraktade i andra länder oxå wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
25 maj 2007
Du har helt rätt tongue

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

1 231 Inlägg
25 maj 2007
Ligger nåt i det faktiskt. Har en bok med svenska meriter och uppfinningar, är en hel del gött smile

Mitt projekt: Evo III

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
25 maj 2007
"Våra flickor"... ajsing bajsing, det där luktar förlegad 1990-talsromantik. cool

Ärligt talat är jag inte med på riktigt vad du vill säga med inlägget. Att det borde vara lätt att bli framgångsrik i Sverige, eftersom vi har lyckats med mycket? Tja, jag vet inte. Att person A varit framgångsrik har ju inte så mycket med dig att göra. Du står på egna ben och bedöms efter vad du gör, och ingen annan.

Lökar man så lökar man.. och skapar man framgångsrika multinationella företag så gör man.  cool Oavsett var man råkar ha fötts nånstans, eller hur många som råkar ha lyckats innan dig. Det är ju snarare tvärtom, har du en grym idé så borde det ju vara som enklast att få den framgångsrik i ett område där ingen skördat frukterna innan dig.

Eller?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
pUs skrev:
"Våra flickor"... ajsing bajsing, det där luktar förlegad 1990-talsromantik. cool

Ärligt talat är jag inte med på riktigt vad du vill säga med inlägget. Att det borde vara lätt att bli framgångsrik i Sverige, eftersom vi har lyckats med mycket? Tja, jag vet inte. Att person A varit framgångsrik har ju inte så mycket med dig att göra. Du står på egna ben och bedöms efter vad du gör, och ingen annan.

Lökar man så lökar man.. och skapar man framgångsrika multinationella företag så gör man.  cool Oavsett var man råkar ha fötts nånstans, eller hur många som råkar ha lyckats innan dig. Det är ju snarare tvärtom, har du en grym idé så borde det ju vara som enklast att få den framgångsrik i ett område där ingen skördat frukterna innan dig.

Eller?

hm tror jag mest ville säga vilket bra land vi bor i smile

1 002 Inlägg
25 maj 2007
dusty skrev:

- Vi har 3 bilmärken och det är ju inte vilken skit som helst utan dom gör bra bilar.
- Vi tillverkar ett toppmodernt stridsflygplan.
- Vi är även i toppen i många andra sporter som golf, handboll, innebandy, bandy, curling, massa skidmeck osv smile
- Vi har vår storsäljare absolute vodka wink
- Sen får vi givetvis inte glömma att våra flickor är riktigt fina smile
- Vi tillverkar mobiler som är bland de ledande i världen.
- Vi har även andra stora företag som astra zenica, h&m, telia mm

nu orkar jag inte komma på något mer men att bli framgångsrik i sverige bör ju inte vara några problem wink om man kollar på antalet invånare och folk som blivit framgångsrika så måste vi ligga väldigt bra till.

IKEA kunde du ju tryck in någon stanns oxå.. heh wink

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

385 Inlägg
25 maj 2007
Visst har vi det bra i vårt lilla land men..

Vill bara påpeka att det finns väldigt, väldigt, väldigt många svenskar som man kan skämmas över också (både kändisar och vanliga personer).

3 113 Inlägg
25 maj 2007
haha.. jofan det låter ju gött.. smile

Semper Fi

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 maj 2007
hmm tycker inte sverige är nåt att föredra säger som jag tycker
och jag skämms över sverige
om man tänker på alla katastrofer som hänt utomlands och inte fan är sverigr först med att hjälpa sina medmänniskor utan dom kommer sist av alla länder
till och med irak  och dom länder som är drabbade hårt var snabbare till katastrof platsen tänker på vågen som kom till thailand sverige var det land som kom dit sist med rädnings arbetare

bitter besserwisser
644 Inlägg
25 maj 2007
Team-Adolfsson skrev:
om man tänker på alla katastrofer som hänt utomlands och inte fan är sverigr först med att hjälpa sina medmänniskor utan dom kommer sist av alla länder
till och med irak  och dom länder som är drabbade hårt var snabbare till katastrof platsen tänker på vågen som kom till thailand sverige var det land som kom dit sist med rädnings arbetare

är du säker på detta? och jag anser inte att man måste vara först med att hjälpa alla.
är inte huvudsaken att det görs?
Sverige är ju inte direkt en supermakt eller ett stort land, med detta är då att vi inte alltid har möjligtheten att vara där först.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

DFFL
9 020 Inlägg
25 maj 2007
Mattias Ekström (DTM-förare)
Kenny Bräck (Vad-det-nu-heter-förare)
Och vi är ett av de ledande fildelningsländerna.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 002 Inlägg
25 maj 2007
FireTraXX skrev:
Mattias Ekström (DTM-förare)
Kenny Bräck (Vad-det-nu-heter-förare)
Och vi är ett av de ledande fildelningsländerna.

kenny är rockartist nu wink
indy car heter de va?

Avstängd
1 266 Inlägg
25 maj 2007
då måste jag försvara finland.. vi har...

- Vi är även i toppen i många andra sporter som golf, handboll, innebandy, bandy, curling, massa skidmeck osv
- Vi har vår storsäljare kosken korva
- Sen får vi givetvis inte glömma att våra flickor är riktigt fina
- Vi tillverkar mobiler nokia som är bland de ledande i världen.
- Vi är riktigt grymma i motorsporter, tex F1
- vi har jul tomten
- Vi är riktigt kända hårdrocks grupper, tex children of bodom, stratovarius, norther , nightwish, sonata arctica LORDI..m.m
- vi har ERURO

Vad har sverige då ?

- Ni har FALUKORVEN hahaha wink
- ABBA big_smile

nu reta jag väl gallfeber på alla er smile))))))))))))))))))

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Avstängd
329 Inlägg
25 maj 2007
Team-Adolfsson skrev:

vi hjälper till.vi tar ju in massvis med utlänningar.gå ut en runda.känns som man är utomlans nästan när man ser folket.dom har fått egna områden till och med av oss att bo i som rinkeby och rosengård mm.de riktigt sjyst att ge dom städer och fri boende mat bil och fick pengar samt fint boende.vi har överlåtit brancher till dom som RESTAURANGER/PIZZERIOR.CAFEER.PUBAR.TAXI mm så kom inte och va missnöjd

8 883 Inlägg
25 maj 2007
dusty skrev:

Synd bara att vi inte äger 2 dom längre....

Fotograf på tierpidag.se

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
25 maj 2007
Förutom alla svenskar som gjort enastående prestationer har vi ju även:
Yttrandefrihet, demokrati, bistånd, fri sjukvård/omsorg, fri utbildning, bra jämnställdhet, rösträtt för alla över 18 år osv osv. Listan kan göra hur lång som helst.

Just därför gör det mig så jävla förbannad att folk inte vågar vara stolta över allt det här. Vi bor ju i världens bästa land ffs! Nationalsången och svenska flaggor är ju nästan tabu. Jag är nationalist. (Att älska Sverige innebär inte att man hatar allt och alla utanför landets gränser).

IN FLAMES = made in sweden
Senast redigerat av Nasty (25 maj 2007)

Alla kan köra fort rakt fram...

8 883 Inlägg
25 maj 2007
TheFinnishFlash skrev:
då måste jag försvara finland.. vi har...

- Vi är även i toppen i många andra sporter som golf, handboll, innebandy, bandy, curling, massa skidmeck osv
- Vi har vår storsäljare kosken korva
- Sen får vi givetvis inte glömma att våra flickor är riktigt fina
- Vi tillverkar mobiler nokia som är bland de ledande i världen.
- Vi är riktigt grymma i motorsporter, tex F1
- vi har jul tomten
- Vi är riktigt kända hårdrocks grupper, tex children of bodom, stratovarius, norther , nightwish, sonata arctica LORDI..m.m
- vi har ERURO

Vad har sverige då ?

- Ni har FALUKORVEN hahaha wink
- ABBA big_smile

nu reta jag väl gallfeber på alla er smile))))))))))))))))))

Glöm inte att vi har flera Världsmästare inom FI och Rally, flera av dem har vunnit mer än 1 gång.

Några har vunnit rally VM både 4 och 5 gånger wink

Fotograf på tierpidag.se

Sök