2405
Sök

Bilstereo till 960

145 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Vad tror ni om Pioneer DEH-P40MP 1350kr på NetonNet? är den nått att ha?, tar gärna emot förslag innom samma prisklass.
Senast redigerat av zoddan (2 juni 2007)

8 156 Inlägg
27 maj 2007
Det är ju en av deras nya modeller.
Skulle tippa på att den är ganska så ok, även om jag inte gillar designen.
Den har ju en remote också.

http://pioneer.se/se/products/25/121/61 … index.html

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

145 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Mjo det visste jag redan tongue

8 156 Inlägg
27 maj 2007
För det priset så tycker jag att du borde satsa på den. Inte mycket som slår Pioneer imo.
(Inte i den prisklassen iaf.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

82 Inlägg
27 maj 2007
Phaetoon skrev:
För det priset så tycker jag att du borde satsa på den. Inte mycket som slår Pioneer imo.
(Inte i den prisklassen iaf.)

Håller helt med! Du får mycket för pengarna och den har "allt" man behöver!

145 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
framtiden är det planer på ett steg i skuffen iaf, men jag antar att det inte är några problem med den stereon?

just nu har jag bara volvo orginalhögtalare i bilen, 8st för att vara exakt.

1 231 Inlägg
27 maj 2007
zoddan skrev:
framtiden är det planer på ett steg i skuffen iaf, men jag antar att det inte är några problem med den stereon?

just nu har jag bara volvo orginalhögtalare i bilen, 8st för att vara exakt.

här har du inkopplingsmöjligheterna
RCA Preout       2 (F+R or S/W)
sen har du 1 AUX oxå ...

145 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
Låter super, då slår jag nog till på en sådan, skönt att NetOnNet har öppnat i malmö smile

145 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
ursäkta dubbelpost, men vad för högtalare rekommenderar ni att man ska montera i en sådan bil när man väl kommer till det stadiet?, hatthyllan, dörrarna, brädan?
samt nått steg till dom i hatthyllan?

Jag tror inte det är problem med ström för jag har en 120ampers generator. batteriet är volvo orginal 65amper

Biltokig
870 Inlägg
27 maj 2007
Har en sådan... Heter DEH-MP30, gamla modellen av den spelaren - kommer inte ihåg vad skillnaden mellan dem är men det är inga stora grejer, nån extra funktion...
Jag gillar inte ljudet ur den, även om man justerar ljudet så gott det går så kan jag itne få sådant ljud jag vill - det är för mycket diskant om du frågar mig, om du så drar ner allt på minimum...
Har lyssnat på Mp-40n i butik på JBL Gto högtalare också och fick samma fenomen medans samma högtalare på en annan stereo lät fint! Notera att jag är väldigt ljudkänslig och att andra inte verkar tycka att detta ljudet är lika jobbigt som jag ofta, men om du har en BRL i närheten åk till dom och lyssna själv...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

8 156 Inlägg
27 maj 2007
Lika bra att satsa på bra grejer direkt, iaf om du har råd?
Börja med att bygga ett bra framsystem.

Jag skulle satsa på 6.5".
DLS Reference kit är ganska så bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

145 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Jag kollade lite extra på netonnet och dom hade ett par till som jag kanske kan tänka mig:

Alpine CDE-9846
JVC KD-G632

fågan är hur dom är jämfört mot pioneeren, alla 3 kostar ungefär samma!

145 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
måste passa på att fråga, stämmer det att alla sony modeller har problem med lågnivå-utgångarna?, dvs att dom inte håller specad volt osv? eller är det mest skitsnack? för jag hittade en sony på netonnet som såg ganska nice ut:

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=896 … nRow2Right

82 Inlägg
31 maj 2007
zoddan skrev:
måste passa på att fråga, stämmer det att alla sony modeller har problem med lågnivå-utgångarna?, dvs att dom inte håller specad volt osv? eller är det mest skitsnack? för jag hittade en sony på netonnet som såg ganska nice ut:

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=896 … nRow2Right

Aldrig hört talas om men deras 2 första modeller i serien har dock inga lågnivåutgångar ! Kommer dock inte ihåg vad modellerna heter men den modellen du kollar på har det!

Om det är problem med specad volt får ngn annan svara på!

145 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
tänkte satsa på en sådan så fall för dom har ganska schysta displayer och USB. Några invändningar på det? eller kanske rekommenderar nått annat?

82 Inlägg
31 maj 2007
zoddan skrev:
tänkte satsa på en sådan så fall för dom har ganska schysta displayer och USB. Några invändningar på det? eller kanske rekommenderar nått annat?

Läste ett test om USB-cdspelare och där fick Sonyspelaren bäst i test har jag för mig.
tror tidningen var Ljud&bild men är inte helt säker. Det är ett bra köp i den prisklassen!

Biltokig
870 Inlägg
1 juni 2007
zoddan skrev:

Kolla på Sony CDX-A250 också om det är din prisklass, den har också lågnivå! hade en sån förr, ingen dunderspelare direkt men det kom rätt fint ljud från den faktiskt, designen är grym och sen är den otroligt skön att hantera, displayen är bra också big_smile den har ju tyvärr inte USB, men den har ju aux-in iaf så du kan ju ta ljud från mp3-spelare osv...
finns här, 1390kr: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=69947

ps. den är mycket snyggare irl, speciellt i mörker!

http://www.geting.se/image.php/45583-cdxa250.jpg
Senast redigerat av Mr_Gear (1 juni 2007)

145 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
mm jag har sett den men jag tyckte den var strykful. Samt jag har ingen MP3-spelare. påminner om en gammal volvo radio tongue

2 201 Inlägg
1 juni 2007
jag har pioneer dehmp30 (har jag för mig att den heter). den funkar ypperligt. mer intsällningar än jag behöver. kanon ljud, med rätt högtalare.
som någon skrev innan att han fick för mycket diskant, kan lika bra bero på högtalrna (nu säger jag inte att det är så, så inga påhopp).

Biltokig
870 Inlägg
1 juni 2007
peter_1976 skrev:
jag har pioneer dehmp30 (har jag för mig att den heter). den funkar ypperligt. mer intsällningar än jag behöver. kanon ljud, med rätt högtalare.
som någon skrev innan att han fick för mycket diskant, kan lika bra bero på högtalrna (nu säger jag inte att det är så, så inga påhopp).

Nope tror inte det beror på högtalarna, har lyssnat på stereon kopplad på JBL Gto 6,5" högtalare som lät fint på en annan stereo och fick vass diskant, har lyssnat på Lightning audio högtalare och fick vass diskant, har lyssnat på billiga GAS och fick vass diskant...
Men den kanske helt enkelt inte är kompatibel med mina öron - vad vet jag cool

Sök