Alltså. ni nämnjer ju bilar som inte är underskattade alls. civic vti, bmw e30? herregud alla flåser ju runt i dom o trimmar det är inte underskattat? nästan överskattat. En underskattad bil är en bil med massa potensial men ingen vet om. en jävligt underskattad bil för mig är rover 620 ti har all lyx o komfort man kan begära en turbo laddad honda motor på 200hk bilen gör 0-100 på sju. o ingen vet var det är för bil ens. går att hitta 98or för 30-40k
tycker det är en liten annan diskussion när man pratar trimmade bilar. då kan vilken bil som helst vara underskattad. Jag tycker varken m3 eller supra är underskattade, såg bara att diskussionen hade varit uppe så jag passa på att posta tider på dom.
Vad jag själv underskattat är porsches bilar utan turbo. Jämför tiderna däruppe jag skrev på M3 som har snarlik effekt med Porsche 996 Carrera 2.
Porsche 996 Carrera 2. 320hk/370nm
0-100 4,9 0-200 16,2
Läste nånstans att en halv sekund i hastigheter kring 200 motsvarar nästan 7 normala bilars längd. Porschen ska då vara drygt 50 billängder framför bmwn om jag räknat rätt.
Japanska bilar, där jag bor är det många som tror att alla japanska bilar är skit som inte har någon kvalité eller vettig motor. Japanska sportbilar finns inte enligt dem. Well, you just wait and see
Them bastards! :>
Japanska "sportbilar" (Sportbilar gör enligt mig i Ängelholm eller i Stutgart, dvs Porsche och Koenigsegg) alltså Supra och Skyline är rätt överskattade. Det är häftiga bilar men det finns bilar som är både snabbare och framför allt snyggare.
/Fredrik
Så du jämför Supra och Skyline mot Koenigsegg? Nå, om du lägger 5,5miljoner i en Supra eller Skyline så blir det nog svårt för Koenigsegg att hänga med
(Supra och Skyline kostar ju 'bara' cirka 150-400 000 ungefär. Koenigsegg några miljoner
Edit: Skulle inte 280hk gränsen finnas i Japan skulle nog Porsche känna sig slagna.
Läs mitt inlägg igen. Jag skrev att Supra och Skyline är bra bilar, de är överskattade ändå. Jag jämför inte Supra/Skyline med Koenigsegg. Ta på er glasögonen och läs inläggen två gånger innan ni gnäller.
FireTraXX skrev:
Hellquist skrev:
BMWs M-modeller är väl överskattade om någon bil är det. En gammal M3 får stryk av de flesta bilar från samma tid. Tar du en M3 från 95 och en Skyline R33 eller en Supra från samma år så har inte M3 någon att säga till om. Jag tror inte en BMW M3 E36 är så mycket piggare än min 850 Turbo..
/Fredrik
Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n. Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...
Har jag skrivit att jag kör ifrån en M3? Jag skrev att den inte är så mycket piggare än min bil. Läs vad jag skriver innan du gnäller.
hasse83 skrev:
FireTraXX skrev:
Isåfall får man ju ta en skyline eller supra utan turbo, pang så vinner BMW:n. Och jo, en E36 BMW kör ifrån din 850...
Haha. Det är fan inte sanning. Ena dan säger: "Random bmw Älskare #13" Du kan ej jömföra bääämwää med en turbo bil (I fallet den snabbare bilen är turbo bilen)
"Random bmw Älskare #29003" bäämwää emmträ krossar ju din bil och den HAR ingen TURBO( I det fall bmwn e värre än turbo bilen. i vissa fall kanske en volvo 360 turbo från längesedan)
Det luktar autopower stank här.
Bmw e36 får smisk av de flesta 850 turbos med någorlunda trim. vilken bil som är grymmast över lag kan vi diskutera en annan gång. M3 E36 är en gammal bil och den har haft sin tid. Men en Bmw kraftbil är alltid en bmw kraftbil. spec med RWD.
Min nyligen sålda trimmade impreza piskade upp E46 bmw M3 vid stående start och den vart bara ecutec3 mappad med 3" från turbo till ca 260-270HK (orig 218)
Ska vi säga det är orättvist Bmwn har 343 hästkrafter då? fast den får smörj?
Ja, bra sagt. Det är väl ungefär så jag menar. BMW-fanatikerna vägrar inse att deras gullegris M3 får storstryk av en del europeiska och kanske framför allt många japanska bilar med turbo.
FireTraXX skrev:
En turbobil har vridet och en turbobil med fyrhjulsdrift har greppet. Puss på dig kompis.
Har BMW M3 något av detta?
Läs vad jag skriver innan ni klagar. Nu är det 4-5 personer som svarat och ingen av dem har läst mitt inlägg ordentligt.
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt! Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
Men hallå! Tråden handlade ju om underskattade bilar. Här snackas det om supror och BMW M3. BMW är väl så långt ifrån underskattad man kan komma, snarare en överskattad bil men dock fin och snabb.
Underskattade bilar är typ exempel: Isuzu Piazza Turbo Citroen BX 16V Peugeot 405 MI16 Lemans (Alltså den senare MI16 versionen med 2.0l 16V motorn).
Bara några små exempel på underskattade bilar enligt mitt tycke. Dessa bilar syns inte direkt ofta på vägarna och särskilt inte Piazza.
Skulle vilja nominera granada mkI, mkII, Saab 900/9000 , Volvo 240/740. Grymma slitvargar allihop + dom är mekbara. Även taunus 15m kunde man misshandla grymt den bara gick och gick. WV typ I höll bra, suverän på vintern.
Skulle vilja nominera granada mkI, mkII, Saab 900/9000 , Volvo 240/740. Grymma slitvargar allihop + dom är mekbara. Även taunus 15m kunde man misshandla grymt den bara gick och gick. WV typ I höll bra, suverän på vintern.
Vad är problemet? seriöst. saab 900/9000 volvo 240/740 underskattade HALLÅ?!?!! är för fan sveriges mest överskattade bilar. säge rinte att de är fel på dom men dom är underskattade som de går?!?!
Tycker att alfa romeo 155 2.0ts är riktigt underskattad. rolig och om man sköter det rätt hållbar bil med lagom mkt kraft. som lätt kickar skiten ur rätt många gti bilar.
Tycker att alfa romeo 155 2.0ts är riktigt underskattad. rolig och om man sköter det rätt hållbar bil med lagom mkt kraft. som lätt kickar skiten ur rätt många gti bilar.
Jo där har vi en intressant bil riktigt läcker 155hk lågvikt o underbar väghållning. men tyvärr har inte alforna bästa kvalite men de får man leva med om man köper en innebär lite mek o pill vilket är kul! om jag hitta en fin 155 2.0 så skulle ja gärna köpa den. riktigt läckra. o väghållningen är suverän. Sen har vi en annan bil me. Fiat coupe 2.0turbo sicken jävla bil. toppar 250 org med ett chip ahr du 250 hk o mätaren går över 260km/h o dom är inte farligt dyra. vågad desgin som kanske är svår att smälta. men på med ett par breda fälgar så ser den snuskigt läcker ut. inredning är helt underbar med skinklädsel lackade paneler snygga mätare o massa lull riktig prestanda bil väghållningen är svår slagen bilens nackdel är fwd. skulle vilja se den emd 4wd.
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
Skulle vilja lägga till Merc 190E med cossi motorn, Ford Cossi, plus några av dom japanska "sportbilarna" från den tiden.
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
För fan... BMW och väghållnig.. Honda Civic klår M3 utan problem på konbana.
Då tar vi en bmw m3 e30 -88 och kör dem på bana, då finns det ingen bil av samma årsmodell som hänkar på!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
jo, det är så jag tänkte ungefär, BMW:n förlorar tid på avv växla ner efter varje kurva, och då tar saaben igen. Saaben får storsmisk i kurvorna, men på rakorna så kommer den ikapp och förbi. Därför kan det bli jämt.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
För fan... BMW och väghållnig.. Honda Civic klår M3 utan problem på konbana.
Bmw m3 e30 Är en as lätt bil med 200hk och bakhjulsdrift den har perfekt väl arbetat chassie och klockren viktfördelning tack vare att den bara har en fyra under huven. den slår det mesta i en kurva. ända nackdelen den kan ha är att den hamnar på ställ när man pressar den för hårt men med en som kan köra bakom ratten är dett inte mycket som slår den.
Saab 9000 turbo... Hade faktiskt hastighets/uthållighetsrekord fran till 1995, då saab slog sitt egna rekord med NG900 modellen. Med rätt förare så hänkar den nog ganska jämt med M3 E30 runt Nurnburgring...
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
jo, det är så jag tänkte ungefär, BMW:n förlorar tid på avv växla ner efter varje kurva, och då tar saaben igen. Saaben får storsmisk i kurvorna, men på rakorna så kommer den ikapp och förbi. Därför kan det bli jämt.
Precis innan mål rakan på ringen är det jäkligt kurvigt en bra bit. under den sträckan kommer nog bmwn ha en minuts försprång före saaben som saaben inte hinner ta igen på mål rakan.
In your dreams. i kurvorna har den inte en chans där kommer m3an tjäna minuter men saaben kommer ta igen det på rakorna. Men tror aldrig den åker om för så fort de svänger kommer det vara kört för saaben.
För fan... BMW och väghållnig.. Honda Civic klår M3 utan problem på konbana.
Bmw m3 e30 Är en as lätt bil med 200hk och bakhjulsdrift den har perfekt väl arbetat chassie och klockren viktfördelning tack vare att den bara har en fyra under huven. den slår det mesta i en kurva. ända nackdelen den kan ha är att den hamnar på ställ när man pressar den för hårt men med en som kan köra bakom ratten är dett inte mycket som slår den.
Titta på bilsports lista från konbana. Du kommer hitta många bilar som är billigare, färre HK och som värkligen är underskattade som klår M3an.