2565
Sök

Lumpen

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
1 juni 2007
hehehe själv har man ju bara 4 tjänstedagar kvar i lumpen=)

Team Insane Racing

1 741 Inlägg
1 juni 2007
klart det går att slippa om man vill men var ju så sjukt kul och härligt där så rekomenderar att du gör det!

annars är det bara att leka vek och läggas in på HSA varenda övning. eller klaga på att du inte pallar med att bo som du gör att du inte får någon sömn och blir stressad över allt.

men det är helt klart värt tiden där uppe. så mycket BRA minnen man har därifrån.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

557 Inlägg
2 juni 2007
Mig frågade dom om jag ville göra lumpen, absolut inte sa jag då sa hon att det var synd för dom behövde folk med körkort som kunde köra lastbil smile ganska härligt att man kan få C kortet färifrån iaf smile

//Jerry

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 juni 2007
Jag ska göra allt i min makt för att inte åka. Har större planer än att leka krig i över ett år. Känns som om jobbet är något mycket viktigare.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

70 Inlägg
2 juni 2007
Ångrar faktiskt att jag inte gjorde lumpen sad

Höbonde
228 Inlägg
2 juni 2007
Jag ångrar också extremt mycket för man kunde ju som sagt fått c-kort där !:S

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

24 Inlägg
2 juni 2007
Vad är det med er. Så jälva slött folk det finns. Att göra lumpen borde vara en skyldighet för för alla svenska medborgare.

Jag kände inte för att göra lumpen, jag ville bara hemma med polarna. Men jag gick till mönstringen gjorde testerna. Fick en tjänst som gruppbefäl på ett mek pansarskytte förband. P4kvarn. Första 2 månaderna var faktisk ett helvete, man fick slita, sova lite och ta mycket skit. Men sen var det fan det roligaste jag gjort, polarna man umgicks med 24 timmar om dygnet varje dag, det blir rätt starka band då. Fick jag chansen att göra det en gång till skulle jag inte tveka en enda sekund.

Hade jag inte haft flickvän efter jag muckade hade jag även åkt iväg på utlandstjänst. Jag skrev upp mig på listan, men tjejen ville inte att jag skulle åka och det fick jag ta. hade varit borta från henne ett bra tag endå. Men skulle jag varit singel då som nu så skulle jag söka utlandtjänst.

Gör lumpen, bland det roligaste ni kommer göra i livet, och minnena är inte helt fel dom heller. Det man hatade under tiden där, det är det man asgarvar och viker sig dubbel åt nu.

Gör om gör rätt..

690 Inlägg
2 juni 2007
Om du får möjligheten att göra ,umpen  så tycker jag du ska ta den.
om jag säger såhär... det är en riktigt bra erfarenhet, man lär sig väldigt mycket nyttiga saker som du inte bara har nytta av i skogen så att säga! rigtigt matnyttigt kan jag lova
Du kommer "växa" ett huvud högre

-utan 940
1 728 Inlägg
2 juni 2007
Är man inte klent byggd och inte har något jobb på gång tycker jag att man ska göra lumpen. Själv hade jag inget på gång efter gymnasiet så jag gjorde lumpen som fordonsförare i 7,5 månad, det var lekskola på hög nivå kan jag säga. smile

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 juni 2007
jag ångrar att jag inte gjorde lumpen. men man hade en skada då, iallafall sa läkaren det.

Lev livet, det kan ta slut fort

657 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
jaa de lär väl bli så att man rycker in ändå,, :p får jag inget jobb så blir det så. men får jag jobb så tar jag det

132 Inlägg
2 juni 2007
Gjorde lumpen som båtchef i Karlskrona. Köra stridsbåt i 40 knop ett helt år! Hur jävla roligt som helst. Man vet inte alls vad det handlar om förrän man är inne. Alla polare man skaffar sig och alla hyss man gör. Tycker verkligen du ska göra lumpen!

Sök