Vad är det med er. Så jälva slött folk det finns. Att göra lumpen borde vara en skyldighet för för alla svenska medborgare.
Jag kände inte för att göra lumpen, jag ville bara hemma med polarna. Men jag gick till mönstringen gjorde testerna. Fick en tjänst som gruppbefäl på ett mek pansarskytte förband. P4kvarn. Första 2 månaderna var faktisk ett helvete, man fick slita, sova lite och ta mycket skit. Men sen var det fan det roligaste jag gjort, polarna man umgicks med 24 timmar om dygnet varje dag, det blir rätt starka band då. Fick jag chansen att göra det en gång till skulle jag inte tveka en enda sekund.
Hade jag inte haft flickvän efter jag muckade hade jag även åkt iväg på utlandstjänst. Jag skrev upp mig på listan, men tjejen ville inte att jag skulle åka och det fick jag ta. hade varit borta från henne ett bra tag endå. Men skulle jag varit singel då som nu så skulle jag söka utlandtjänst.
Gör lumpen, bland det roligaste ni kommer göra i livet, och minnena är inte helt fel dom heller. Det man hatade under tiden där, det är det man asgarvar och viker sig dubbel åt nu.
Gör om gör rätt..