slavcylindern på min saab 9000 har nu lagt av och kollade på speedparts att de e finns olika slavar till samma årsmodel -92 som jag råkar ha och undrar om de e nån som vet hur man vet vilken man ska ha?
Kikar du ned i sprängkåpan (demonterar ett svart plastlock på översidan av lådan) kan du se slavcylindern. De nyare modellen har en veckad "bälj" som dammtätning som du ser om någon trycker på kopplingen medans den gamla saknar bälj= du ser kolven när man trycker på kopplingen.
va ute och kollad igår kväll och man ser slavcylindern när den pressas ut men den går sakta tillbaka igen ska den göra de?
jonTe skrev:
Kikar du ned i sprängkåpan (demonterar ett svart plastlock på översidan av lådan) kan du se slavcylindern. De nyare modellen har en veckad "bälj" som dammtätning som du ser om någon trycker på kopplingen medans den gamla saknar bälj= du ser kolven när man trycker på kopplingen.