Gjort hitills:
* Fått igång bromsar och allt sedan den stått avställd i ett år.
* Besiktad utan problem
* Hela innredningen rengjord
* Temostatbyte+ byte av olja oljefilter och luftfiletr
* Motortvätt
* Rubbning av bilen
* Bilen vaxad
* Nu även i trafik
* Sytt en ny växelspaksdamask
Hittade en annons i går, Audi 80 -92, första intrycket var kanon så fick med mej pappa ner och kika. Massvis som ringt men blev låvad att den skulle finnas kvar till vi var framme iaf. Väl där. Gammal gubbe som ägt bilen, som nu dött ocg bilen såldes av dödsbo.
* I Princip rostfri, bara en framskärm med rost, där var däremot all rost.
* 16400mil på mätaren
* En hel perm med kvitton (Även en hel hög med kvitton ifrån andra bilar som sorterades ut)
* Fina SOV
De var bara att slå till att köpa till fyndpriset som de var.
Dock så fanns de ju vissa skador.
*Frontspoilern slutkörd
* En skärm sönderostad
* 1 baklyse lagat med spackel
* Obes oskatt
Framtiden.
Ska först se till att få en bes tid och åka in och se vad som behöver fixas. Måste få bilen rullandes tills jag börjar jobba, smidigt är de dock att jag jobbar på mekonomen.
Det som ska göras.
*Frontspoiler ska bytas mot beg hel, eller köpa en stylingfront, Har ni något tips visa gärna.
* Skärmen ska bytas mot rostfri röd. Någon som har några delar som jag kan behöva kan skicka mail om ni vill bli av med de.
* Kasettradion ska bytas mot en Sterio som spelar mp3 och förhoppningsvis även så jag kan koppla in ipod i den också. Ev ett par till högtalare. Sitter bara 2(!) i nu.
* Baklyktan ska bytas mot en beg fin.
* Bilen ska tvättas/vaxsas och städas, även motortvätt
*Småsaker som lampor mm ska åtgärdas
* Vill gärna ha 17" vita fälgar och lite sänkning men de får vänta till framtiden så får vi se hur de blir med de.
Kan tillägga att jag hittade orginaldomkraften i orginalpåse så gott som orörd i skuffen när jag städade ut lite prylar.
Det här kommar inte at bli någon prisvinnare och inte heller någon showbil. Däremot en trevlig förstabil i mycket bra skick hoppas jag på. Har ni några bra tips så säg gärna till.
Kika lite på bilderna. Fler kommer när bilen är städat/vaxad.
Bara så ni vet så är det en sportbil per defenition av min farfar då han levde. "För att en bil ska klassas som sportbil ska den uppfålla 2 kriterier, 1. Den ska vara röd, 2. Den ska ha minst 75hk."
Mvh Johannes
* Fått igång bromsar och allt sedan den stått avställd i ett år.
* Besiktad utan problem
* Hela innredningen rengjord
* Temostatbyte+ byte av olja oljefilter och luftfiletr
* Motortvätt
* Rubbning av bilen
* Bilen vaxad
* Nu även i trafik
* Sytt en ny växelspaksdamask
Hittade en annons i går, Audi 80 -92, första intrycket var kanon så fick med mej pappa ner och kika. Massvis som ringt men blev låvad att den skulle finnas kvar till vi var framme iaf. Väl där. Gammal gubbe som ägt bilen, som nu dött ocg bilen såldes av dödsbo.
* I Princip rostfri, bara en framskärm med rost, där var däremot all rost.
* 16400mil på mätaren
* En hel perm med kvitton (Även en hel hög med kvitton ifrån andra bilar som sorterades ut)
* Fina SOV
De var bara att slå till att köpa till fyndpriset som de var.
Dock så fanns de ju vissa skador.
*Frontspoilern slutkörd
* En skärm sönderostad
* 1 baklyse lagat med spackel
* Obes oskatt
Framtiden.
Ska först se till att få en bes tid och åka in och se vad som behöver fixas. Måste få bilen rullandes tills jag börjar jobba, smidigt är de dock att jag jobbar på mekonomen.
Det som ska göras.
*Frontspoiler ska bytas mot beg hel, eller köpa en stylingfront, Har ni något tips visa gärna.
* Skärmen ska bytas mot rostfri röd. Någon som har några delar som jag kan behöva kan skicka mail om ni vill bli av med de.
* Kasettradion ska bytas mot en Sterio som spelar mp3 och förhoppningsvis även så jag kan koppla in ipod i den också. Ev ett par till högtalare. Sitter bara 2(!) i nu.
* Baklyktan ska bytas mot en beg fin.
* Bilen ska tvättas/vaxsas och städas, även motortvätt
*Småsaker som lampor mm ska åtgärdas
* Vill gärna ha 17" vita fälgar och lite sänkning men de får vänta till framtiden så får vi se hur de blir med de.
Kan tillägga att jag hittade orginaldomkraften i orginalpåse så gott som orörd i skuffen när jag städade ut lite prylar.
Det här kommar inte at bli någon prisvinnare och inte heller någon showbil. Däremot en trevlig förstabil i mycket bra skick hoppas jag på. Har ni några bra tips så säg gärna till.
Kika lite på bilderna. Fler kommer när bilen är städat/vaxad.
Bara så ni vet så är det en sportbil per defenition av min farfar då han levde. "För att en bil ska klassas som sportbil ska den uppfålla 2 kriterier, 1. Den ska vara röd, 2. Den ska ha minst 75hk."
Mvh Johannes
Senast redigerat av saabmosare (25 juli 2007)
0
0
0
0