2192
Sök

Tråkigt? - Gör IQ-testet om du vågar :P

President över Brinkland
465 Inlägg
12 juni 2007
#81
109^^

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
12 juni 2007
#82
Men, det är väl egentligen inte så konstigt att det blir överlag höga "betyg" här? Även om jag tror att de som vet med sig att de inte presterar bra på sådana här tester undviker att göra dem och skriva i tråden tror jag ändå att vi här har gott om människor med "rätt" förmågor för just den här typen av tester.

När man grejar med bilar behöver man ofta tänka logiskt, lösa problem, räkna ut saker och förstå hur små detaljer spelar roll i en helhet. Ser ju bara på min sambo. Han är bra på allt det, men slarvig på att läsa VAD han förväntas göra under testerna... smile Dessutom vill han gärna ha en miniräknare, eftersom han lätt ser HUR det ska räknas men inte kan själva räkningen särskilt bra... smile

Men en bilmekaniker utan dessa egenskaper blir nog ingen bra bilmekaniker. Man behöver lägga märke till detaljer och förstå och hitta samband och mönster.

Det var bara något som slog mig. Olika yrkesgruppen/intressegrupper har säkert olika styrkor även i sådana här tester. Empatiska förmågor som är värdefulla i tex vård och omsorg mäts ju inte alls i detta heller. Och jag kan tänka mig att de som är balanserade nog att arbeta med monotona jobb och inte (som jag) ständigt behöver något att bita i inte heller kommer till sin rätt i det här testet - uthållighet och tålamod är mycket värdefullt i vissa sammanhang.

Med detta inte sagt att människor med dessa egenskaper/yrkesområden inte är klyftiga eller kan prestera bra i dessa tester, det viktiga var att det finns massor av värdefulla bitar som inte alls syns i ett IQ-test. Taskigt värde här behöver alltså inte betyda något annat än att man är bra på andra saker! smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

12 086 Inlägg
12 juni 2007
#83
Fick 126.. de där med sifferminnet va fruktansvärt jobbigt.. allt över 5 siffror klara jag inte.

Jag gjorde riktiga mensatestet är jag va 14 år, fick 128 då..  3 från att bli medlem sad

527 Inlägg
12 juni 2007
#84
Sitterminnet var svinlätt tyckte jag. Du måste tänka i siffrorna av hundratal typ 626, 825. Då blir det färre "ord" att hålla reda på.
Ordet sexhundratjugosex är lättare att komma ihåg de tre orden sex, två, sex.

Knegare
718 Inlägg
12 juni 2007
#85
Jag fick 115.
Fick styrka på att komma ihåg symbolerna :b

William 2009-02-20

Slav
1 454 Inlägg
12 juni 2007
#86
134. hmm tror inte det stämmer..
Mkt hög var de iaf..

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Modell & modeskribent
280 Inlägg
12 juni 2007
#87
Jag fick 125 smile

- I dont need your attitude, I have one of my own -
http://janinanaslund.blogg.se

6 Inlägg
12 juni 2007
#88
haha big_smile jag är nog smart.. 108 fick jag iallafall... tongue

FreddeK
12 juni 2007
#89
105 utan att ljuga=) matten och siffrorna var ju skitenkla=)

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
13 juni 2007
#90
Namn: Flash
Ditt totalresultat: 131
Resultatkategori: Mycket hög
Grattis till fullföljandet av IV-testet.
För att spara denna rapport, gå till ”Arkiv” i din browser och välj ”Spara som”.

För att ha tagit några öl så är det fullt godkänt

Stolt far till Freddy 18/12-08

383 Inlägg
13 juni 2007
#91
Fick 100! är tok nöjd... big_smile
under medel fick jag på matten, haha

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
13 juni 2007
#92
fick 97 tongue är nöjd med det tongue så man inte är en retard som ligget på typ 45 tongue nej men skämtåsido.. jag är nöjd med mina 87 fast ni andra briljerar med era 130:P

Team Insane Racing

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
13 juni 2007
#93
107 men jaja tongue de duger tongue

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

514 Inlägg
13 juni 2007
#94
Malm3n skrev:
fick 97 tongue är nöjd med det tongue så man inte är en retard som ligget på typ 45 tongue nej men skämtåsido.. jag är nöjd med mina 87 fast ni andra briljerar med era 130:P
Verkar ju inte vidare smart att ange 2 olika resultat i ditt svar.. tongue


Jag fick 111 på det testet.. Testade även mesas test och fick 121-131 där cool

old volkswagens never die they just get lower

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
14 juni 2007
#95
tröttnade när man skulle komma ihåg siffror o skit hehe


Bmw osv..

Maskin stundent!
218 Inlägg
14 juni 2007
#96
Loffe123 skrev:
Sitterminnet var svinlätt tyckte jag. Du måste tänka i siffrorna av hundratal typ 626, 825. Då blir det färre "ord" att hålla reda på.
Ordet sexhundratjugosex är lättare att komma ihåg de tre orden sex, två, sex.
aha skulle ja jävlar tänkt på hade skit svårt me den delen, bara skrev lite random siffror till slut...big_smile

122 blev resultatet hur som helst, rätt nöjd men e tveksam till hur mkt man kan lite på de...

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"

10 287 Inlägg
14 juni 2007
#97
Namn: Göran
Ditt totalresultat: 138
Resultatkategori: Mycket hög

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

140 Inlägg
14 juni 2007
#98
Tänker inte säga vad jag fick lol

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

674 Inlägg
14 juni 2007
#99
fick 129 men jag är inte så smart om man säger så...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

820 Inlägg
14 juni 2007
#100
vulture skrev:
Men, det är väl egentligen inte så konstigt att det blir överlag höga "betyg" här? Även om jag tror att de som vet med sig att de inte presterar bra på sådana här tester undviker att göra dem och skriva i tråden tror jag ändå att vi här har gott om människor med "rätt" förmågor för just den här typen av tester.

När man grejar med bilar behöver man ofta tänka logiskt, lösa problem, räkna ut saker och förstå hur små detaljer spelar roll i en helhet. Ser ju bara på min sambo. Han är bra på allt det, men slarvig på att läsa VAD han förväntas göra under testerna... smile Dessutom vill han gärna ha en miniräknare, eftersom han lätt ser HUR det ska räknas men inte kan själva räkningen särskilt bra... smile

Men en bilmekaniker utan dessa egenskaper blir nog ingen bra bilmekaniker. Man behöver lägga märke till detaljer och förstå och hitta samband och mönster.

Det var bara något som slog mig. Olika yrkesgruppen/intressegrupper har säkert olika styrkor även i sådana här tester. Empatiska förmågor som är värdefulla i tex vård och omsorg mäts ju inte alls i detta heller. Och jag kan tänka mig att de som är balanserade nog att arbeta med monotona jobb och inte (som jag) ständigt behöver något att bita i inte heller kommer till sin rätt i det här testet - uthållighet och tålamod är mycket värdefullt i vissa sammanhang.

Med detta inte sagt att människor med dessa egenskaper/yrkesområden inte är klyftiga eller kan prestera bra i dessa tester, det viktiga var att det finns massor av värdefulla bitar som inte alls syns i ett IQ-test. Taskigt värde här behöver alltså inte betyda något annat än att man är bra på andra saker! smile

// Ellen smile
Vill ju inte vara elak. Men det finns folk som blir läkare och sen finns det folk som är bilmekaniker, och dom som jag gått i skolan med som sen gick fordonsprogrammet är ungefär som dom som gick el. Inget vidare på tankearbete...
Säger inte att detta stämmer på alla bilmekaniker dock så ni behöver inte hata mig om ni känner att det inte stämmer in på er wink

Anledningen till att EQ (Empatiska förmågor) inte mäts i ett IQ test är enkel. det är ett IQ-test och inget EQ-test.


Sök