3188
Sök

Indraget körkort igår kväll

144 Inlägg
10 juni 2007
de var en här som vart tagen i 153 km/h på 70 väg...

7 120 Inlägg
10 juni 2007
Teddybearvby skrev:

Ja, vem fasen var det?

3 113 Inlägg
10 juni 2007
TobbeE_87 skrev:
cebT skrev:
jag tror förmodligen att det kommer vara 3månader.. en av mina nära o kära åkte lite mindre än 20km/h över.. på en 90-väg då.. och fick 3-månader, han fick dock veta hur länge det skulle vara indraget på plats..

Å hur f-n gick de till?!?!?! Är de inte 31 över som är gränsen på 50 och uppåt?
På 30 är väl gänsen för indragnig 20 över däremot.

jo eller hur? det är ju så! men detta var på en 90-väg (enligt honom då)
tror dock att polisen måste blandat ihop siffrorna riktigt ordentligt eller att det var någonting mer som var fel än bara hastigheten..

StiFf skrev:
cebT skrev:
jag tror förmodligen att det kommer vara 3månader.. en av mina nära o kära åkte lite mindre än 20km/h över.. på en 90-väg då.. och fick 3-månader, han fick dock veta hur länge det skulle vara indraget på plats..

då måste det varit vårdslös körning den personen åkte dit på

nja vet inte riktigt hur han körde big_smile håller med er om att det är rätt skit skummt men det är iaf över nu..

Semper Fi

144 Inlägg
10 juni 2007
Aerodynamik skrev:
Teddybearvby skrev:

Ja, vem fasen var det?

Han heter ****... ryktena säger så i alla fall och han lär få väntapå på kortet igen :p

________

Redigerat bort namn, inte tillåtet att hänga ut folk som inte kan svara för sig.

Så länge du inte har helt klara bevis så går det under följande regler.
"rykten" räcker inte för att hänga ut personer

• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

/moderator

6 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Hej. Jag tänkte utveckla min händelse i Fredags kväll.
Sträckan där jag blev blev tagen (Kortedalavägen), är ingen liten krokig väg. Det är två filigt i båda körriktningarna och mycket bra uppsikt. Annledningen att jag missade polisen var att det var mörkt och att han med lasern stog på en gräs plätt imellan två träd, han såg jag inte förren senare när dom skulle visa mätresultatet. En polis kvinna vinkade in mej på en p-plats och sa att det var nykterhets kontroll OCH HASIGHETSKONTROLL. Då kände jag att det var jävligt kört. Jag frågade polisen snällt om dom kunde "bjuda" på några kmh, det gick inte för då var det tjänste fel. Annars så var polisen väldigt reko, dom sa att det var upp till mej om jag ville erkänna, men påpekade att det ända som kommer hända är att det kan ta lite längre tid att handlägga mitt brott.

Jag vill också påpeka igen att jag att jag inte försöker skylla ifån mej eller skryta med min handling. Jag kommer berätta när jag har fått veta hur länge jag blir av med mitt körkort.

Idag har jag varit iväg och köpt min moppe, det blev en Aprilia sonic -01. Går ganska bra 70 kmh, men det är ingen Audi. Bättre än att åka kollektivt iaf. Ha de /Tobias

Bobo
10 juni 2007
Helt rätt att köpa en Moppe skulle jag också göra om jag fick mitt KK indraget, skrev du på bötern på plats?

bojboj
10 juni 2007
Jag beklagar verkligen! Ren tur att dom inte tog mitt kort den kvällen. Höll av någon konstig anledning farten den kvällen. Såg svinen när jag precis passerat träden. Men då va inte dom blå vit gula bilarna där utan bara en mörk blå saab. På hemvägen så va dom överallt. Även vid statoil på andra sidan av vägen, tips till den som inte tänker stanna tongue

Sorry man, det är surt tyvärr!!

6 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
Bobo. Ja jag valde att skriva på. Efter att ha pratat med polisen så sa dom att jag inte behövde skriva på, men väljer jag att neka så skulle polisen vittna i rättegång och visa kalibrerings papper, så det fanns ingen ide att neka. Bättre att erkäna direkt och hoppas att man kommer lindrigare undan.

24 Inlägg
10 juni 2007
Tja Tobias!

Du gör helt rätt som erkänner! Bara dårar nekar i den sits man sitter då lasern varit framme. Man vill ju för övrigt att det ska handläggas snabbt.
Bortsett från förra helgen då dom drog mitt kort så erkände jag också för ett antal år sedan och då kostade det mig 3,5 år (2/3 = 2,4 år att göra bakom galler).
Mitt liv har förändrats sedan dess. Men jag valde o har alltid valt att stå till svars för mina synder.

Hur funkar moppen? Jag har beställt via nätet den moppe som jag lagt upp bild på. På min sida här på Garaget.

volvoraggare
4 776 Inlägg
10 juni 2007
TobiasLinne skrev:
Bobo. Ja jag valde att skriva på. Efter att ha pratat med polisen så sa dom att jag inte behövde skriva på, men väljer jag att neka så skulle polisen vittna i rättegång och visa kalibrerings papper, så det fanns ingen ide att neka. Bättre att erkäna direkt och hoppas att man kommer lindrigare undan.

skitbra att du erkänner men det jag undrar får dom verkligen gömma sig så dära. meningen är väll att dom ska synas ju ellerhur i bland så talar dom om var dom ska stå

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

304 Inlägg
11 juni 2007
ironhead skrev:
TobiasLinne skrev:

skitbra att du erkänner men det jag undrar får dom verkligen gömma sig så dära. meningen är väll att dom ska synas ju ellerhur i bland så talar dom om var dom ska stå

Dom får väl stå hur dom vill tror jag hmm
Annars är det ju typ "Vi står här så sakta ner när du kör förbi, Sen kan du köra snabbare igen"

24 Inlägg
17 juni 2007
I förrgår kom min dom från Länsstyrelsen! Dom drar kortet på 12 månader! lol

Vad händer nu då?

Jo på tisdag flyttar jag så jag får 2km till jobbet (i stället för 10 mil per dag trt).

Varmgarage har jag fixat 20 meter från nya lägenheten (hade bara carport här).

Jag ställer av Alfan och sparar i runda slängar 1000kr på utebliven försäkring. Jag behåller endast det nödvändiga som stöld, brand osv...

Jag sänker hyran med cirka 1000kr i månaden.

Jag sparar in cirka 3000-3500kr i månaden på utebliven soppa.

Totalt får jag alltså drygt 5000kr extra varje månad som ska investeras i Alfan tills nästa sommar!

Jag har kollat in nya bromsar fram som kostar 23.000kr (2 skivor o 2st 6-kolvsok) det blir prio ett att montera. 

Följ gärna projektet under året som kommer! wink
Senast redigerat av The_DLC (17 juni 2007)

196 Inlägg
17 juni 2007
TobiasLinne skrev:
Ja, igår kväll kl 23:46 drogs körkortet in. Det var en riktigt stor razzia vid kviberg ( Kortedalavägen). Totalt var det 10 st poliser på plats, 106 kmh på 70 sträcka. Så till frågan, hur länge tror ni att jag blir av med körkortet. Tacksam för svar / Tobias

Till att börja med, hur länge sen vare du tog körkort?

One life, Live it!

113 Inlägg
17 juni 2007
Vet hur det känns.. Är själv utan körkort för tillfället efter att de statliga blåbärsterroristerna stod på motorvägen vid Norrköping mitt i natten.
Åkte på 3 månader för 163km/h på 110-väg.
Men som någon skrev tidigare; Man behöver ingen liten rosa lapp för att starta bilen...

1 256 Inlägg
17 juni 2007
Jag har en bekant som inte har något körkort, han har kört bil i 14 år..
Antar att turen har vart med honom..

Men visst, det går att köra utan körkort, men då skall man veta att det blir dyrare och längre straff om man åker dit igen.

Fritids-designer
293 Inlägg
17 juni 2007
Sir_Ed skrev:
Hoppas att det blir länge! mad  Så länge som det bara går. Vad tänkte du egentligen på? yikes

Å du har aldrig kört för fort? hmm

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

Troligen galen...
567 Inlägg
17 juni 2007
Jonni skrev:

Men visst, det går att köra utan körkort, men då skall man veta att det blir dyrare och längre straff om man åker dit igen.

Torskar man körandes i bil när man har indraget körkort förlängs spärrtiden med 6månader för varje gång man torskar. Om den totala återkallelsetiden blir mer än 1år (12mån) så måste man ta om körkortet även om man inte har prövotid...

81 Inlägg
17 juni 2007
Mebb skrev:
Jonni skrev:

Torskar man körandes i bil när man har indraget körkort förlängs spärrtiden med 6månader för varje gång man torskar. Om den totala återkallelsetiden blir mer än 1år (12mån) så måste man ta om körkortet även om man inte har prövotid...

Säker på att det stämmer, det där med 6 mån? För några år sedan ringde jag Länsstyrelsen o frågade om just detta, vad påföljden är om man börjar köra bil en dag för tidigt efter att haft körkortet indraget 2 mån. Svaret var att det då blir grov olovlig körning o minst 12 mån indraget körkort.

OPEL - Ett sätt att ha det bra!

Troligen galen...
567 Inlägg
17 juni 2007
Blyfoten skrev:
Mebb skrev:
Jonni skrev:

Säker på att det stämmer, det där med 6 mån? För några år sedan ringde jag Länsstyrelsen o frågade om just detta, vad påföljden är om man börjar köra bil en dag för tidigt efter att haft körkortet indraget 2 mån. Svaret var att det då blir grov olovlig körning o minst 12 mån indraget körkort.

Jag blev av med körkortet år 2002, och i de papper jag då fick från länsstyrelsen stod det att det var 6månader förlängning om jag skulle torska utan körkort. De kan ha ändrat det, så du kan ha rätt...

Troligen galen...
567 Inlägg
17 juni 2007
Trafikjuristen.se skrev:
Olovlig körning
När det gäller olovlig körning under återkallelsetid för t.ex. en fortkörning, ses det ofta som ett trots mot beslutet.

Är den först beslutade återkallelsetiden av det något längre slaget, t.ex. fem månader, innebär en ny återkallelse för en (1) olovlig körning att man närmar sig gränsen (mer än 12 månaders återkallelsetid) för när man måste avlägga nytt förarprov ("uppkörning") för att få tillbaka körkortet. Det blir effekten eftersom, om länsstyrelsen får kännedom om den olovliga körningen under tiden den första återkallelsen löper, myndigheten fattar ett nytt beslut där man lägger samman den tidigare återkallelsetiden med tiden för den olovliga körningen.

Olovlig körning under återkallelsetiden.

Praxis så som jag tolkar denna sida är 6månader...
Senast redigerat av Mebb (17 juni 2007)

Sök