3253
Sök

hjälp med att koppla in basen

767 Inlägg
9 juni 2007
Trådstartare
Har en sladd som kommer ifrån sterion som de står "Subwoofer out" har kopplat in kablarna som kommer ifrån slut steget till den men basen slår inte fullt ut...sterion har bara en kabel som går ut o har kopplat med en Y kabel, är det fel?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

VULKARE
117 Inlägg
9 juni 2007
Ne Men Då Har Du Bryggat Steget

Team Ljudbyggaren
välljud så det hörs

1 631 Inlägg
9 juni 2007
SAAB_4ever skrev:
Har en sladd som kommer ifrån sterion som de står "Subwoofer out" har kopplat in kablarna som kommer ifrån slut steget till den men basen slår inte fullt ut...sterion har bara en kabel som går ut o har kopplat med en Y kabel, är det fel?

Men den spelar OK på låg volym eller?

Kan du ta några bilder så vi får se hur du kopplat?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

767 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
eee vadå bryggat steget?

har alltså 2 låg nivå kablar som kommer ifrån steget som skall till sterion där det endast finns en ut gång så ja satte en Y kabel där

www.Rushracing.se

21 761 Inlägg
10 juni 2007
Som gurenius skriver så kunde det vara bra med bild på hur det är kopplat.

Men har du kollat inställningarna i stereon så att subwooferutgången ger ut full signal därifrån?

med lem
1 925 Inlägg
10 juni 2007
har du 2 kopplingar på den subwoofer out ? isf vet jag kanske felet

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

767 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
nja alltså de är ett 4 kanalit steg med 2 ut gångar en för 2 kanaler och en för ytterligare 2 kanaler..som det är kopplat nu så funkade de skit bra på min gamma sterio men på denna unkar de knapp alls sätter basen på max å den slås nästan ine alls...

www.Rushracing.se

21 761 Inlägg
10 juni 2007
SAAB_4ever skrev:
som det är kopplat nu så funkade de skit bra på min gamma sterio men på denna unkar de knapp alls sätter basen på max å den slås nästan ine alls...

Det är därför som jag frågar om det finns någon inställning för subwooferutgången i själva bilstereon, det brukar finnas någon form av nivåinställning.

767 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
de finns en bas inställning som man bara kan öka basen på i olika nivåer

www.Rushracing.se

1 631 Inlägg
10 juni 2007
SAAB_4ever skrev:
nja alltså de är ett 4 kanalit steg med 2 ut gångar en för 2 kanaler och en för ytterligare 2 kanaler..som det är kopplat nu så funkade de skit bra på min gamma sterio men på denna unkar de knapp alls sätter basen på max å den slås nästan ine alls...

Vad hade du för stereo innan som det funkade bra med? Och vad har du bytt till?

Steget och basen är väl fortfarande samma...

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

767 Inlägg
10 juni 2007
Trådstartare
ja har bytt till en sterio som heter Eonon imoprterad,det va den förra oxå som som sagt de funkade skit bra då... det är samma steg o bas japp det är de

www.Rushracing.se

62 Inlägg
23 november 2009
Ursäkta för bumpen men jag har ingen lust att starta en ny tråd. Jag har tänkt att köpa mig en eonon E1015 och jag undrar om det finns någon här på forumet som har något erfarenhet av det märket, vill veta om det är något att ha. Sen var det en fråga till, hur kopplar man in lågnivåkabeln från slutsteget på den?

http://www.eonon.com/UserFiles/image/1015-05.jpg

Sök