4613
Sök

Världens största geting?

21 761 Inlägg
12 juni 2007
3 sekunder?

12 086 Inlägg
12 juni 2007
Svårt o se hur stor den är på bild, största getingen jag sätt va 40 mm. Den va död när vi mätte den alltså smile Det är ingen insekt man vill bli inlåst i ett trångt rum med direkt..

49 Inlägg
12 juni 2007
fy fan, inte trevligt sad

Kettunen
12 juni 2007
Trådstartare
Fy i helvete va stor den va! Gaaaah tongue

Maizer
12 juni 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
I Japan finns det betydligt större bålgetingar än i Sverige, de kan bli ca 8cm långa och har ruskigt kraftigt gift. Bålgetingen här i Sverige har kraftigare gift än den vanliga getingen, men om man inte är överkänslig eller får ett stick vid halsen så ska det inte vara någon större fara.

Det är nog kanske drottningen, som 740ForLife skriver, bakkroppen ser ju lite extra lång ut också.

Fel. Den vanliga getingen är både mer aggressiv och har kraftigare gift än bålgetingen, de ser bara läskigare ut.

676 Inlägg
12 juni 2007
armera sig själv med baseboll trä smile fi fan, älskar att nita dom små j*vlarna! speciellt humlor när dom kommer o surrar, bara o smacka till dom me handen tongue men en sån där bjässe får man nog ta till med knytnävarna!

1 752 Inlägg
13 juni 2007
bojboj skrev:
Ja den va grov. Den hade varit fin att dra till med insektsdärparen tongue

Kan säga att jag har försökt med den jag har hemma, utan att nått större resultat faktiskt!yikes Dom typ blir lite smågroggy i 2 sekunder sen är dom uppe igen! Om man inte hinner fram o lägga racket på den förstås!wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

81 Inlägg
13 juni 2007
Fy fan. bläää. Jag är dessutom allergisk mot getingstick. Fick mitt första förra sommaren och förhoppningsvis mitt sista. Vart stucken ovanpå foten, sen var min fot som en ballong fylld med vätska och smalbenet även det svullet och dant tongue

275 Inlägg
13 juni 2007
gregolt skrev:
galet stor, men inte så stor som Japansk jättegeting;

http://educatedearth.net/video.php?id=2728

ingen annan som tyckte den filmen var imponerande?
fyfan vilka grymma ena...riktig slakt.

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
13 juni 2007
Fan va coola...måste visa dom här för tjejen sen,Hon är livrädd för getingar,bin och humlor.Väckte mig halv 7 i fredas för att jag skulle slå ihjäl en åt henne...och sen lillen kom så lär det ju inte bli lugnare.

Stolt far till Freddy 18/12-08

35 Inlägg
13 juni 2007
Sånadär vill man inte ha hemma i rummet inte ; ) spec inte då man är allergisk mot dom !, btw F*n va grym film,

557 Inlägg
13 juni 2007
Äckliga baggs tongue jag förstår inte hur vi människor som e så stora kan vara så rädda för nått så litet big_smile

//Jerry

Körv
3 535 Inlägg
13 juni 2007
En eller två gör mig inget. Men när det är en hel jävla svärm som kommer emot en kan man börja fundera på att:

1. Springa som en jude.
2. Be till Gud.
3. Begå självmord på två sekunder.

smile

Truckdriving Man

Idiot..
285 Inlägg
13 juni 2007
Haft två såna som har flugit in i huset i år..
Problemet är bara att döda skiten,Går inte med insektsdräpare med el,Hålen är för små

Maskinförare
1 163 Inlägg
13 juni 2007
Kan inte låta bli att skratta medans man läser genom tråden, och jag är inte bättre själv.. men att alla är så jävla rädd för getingar, visst båljävlarna var ju inte små.. "Men det som inte går med våld, går med ännu mer våld" så det är bara hugga en tidning lr dyl.
Btw, var i garaget idag och klarlackade och så får jag se en JÄTTE humla i ögonvrån.. och rent reflex mässigt började jag attackera aset med klarlack!, men inte fan dog han.. nää, han blev bara irriterad.. :S Men efter fler talet attacker av mig så då jävla va han död.. big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Lady_Luck_
15 juni 2007
Trådstartare
Usch fy vad stor den var :S läskigt

Knegare
302 Inlägg
15 juni 2007
De va en feting de där!

Poon
Love the sound...

190 Inlägg
15 juni 2007
Den var rälig, som jag hade sprungit om jag stött på den big_smile

132 Inlägg
15 juni 2007
aenfors skrev:
jo vi har bålgetingar hemma också, vaknade med en sån i rummet för ett tag sen, funkade jävligt bra som väckarklocka kan jag säga hehe

Ja, upp lär man ju komma i alla fall! lol
Jag skulle inte ligga och dra mig längre än nödvändigt.

Krigade mot ett par äckliga jävlar förra sommaren när vi rensade bakom garaget. Beväpnade med underredsskydd på sprayflaska försvarade vi oss bäst vi kunde, men trots intensiv eldgivning och två stamp så klarade dom sig i alla fall. Sega rackare...roll

Sleeper
3 084 Inlägg
15 juni 2007
gregolt skrev:
galet stor, men inte så stor som Japansk jättegeting;

http://educatedearth.net/video.php?id=2728

jävlar vilka apache-helikoptrar

här då världens största http://news.nationalgeographic.com/news … video.html
Senast redigerat av Sushikocken (15 juni 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök