2893
Sök

Låg bil+bilprovningen

13 juni 2007
Trådstartare
Ni som åker riktigt låga bilar, hur gör ni på bilprovningen? Låter bilen skrapa i, och skickar en räkning eller? Min skrapade i främre avgasröret bara jag skulle in genom porten så det var ju jag som körde svårt att skylla på bilprovarna, men det måste ju gå att besikta en låg bil utan att det blir skador??

Nattdrömmare
137 Inlägg
13 juni 2007
en polare skrota oljetråget på sin merca w124, när han körde in i provhallen...
han fick ersättning, dvs. ett nytt tråg från bilprovningen...

vet även en som skulle besigtiga bilen, men frontspoiler ligger för lågt för inspektions-gropens säkerhetskanter... minns ej hur dom löste de..

..:: mer vild än tam ::..

1 112 Inlägg
13 juni 2007
jag åkte te provstationen i trollhättan å fråga om just detta! Killen var riktigt sjysst å sa att jag inte var den enda som har frågat detta å det var så att dom har träklossar att köra upp låga bilar på om det uppstår problem. så han sa att det löser sig. Det enda han hade som tumregel var detta.... Om du kan ta dig genom trollhättan på dom vanliga gatorna så e det inget problem. han syftade på vägbulorna. dvs om jag kommer över dem så kommer jag igenom besiktnings hallen.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

13 juni 2007
Trådstartare
Min e ju LB regad så jag måste över smörjgropens elaka kanter... det finns bara 65mm plats under främre röret och spindlarna så jag funderar på att ta med plankor eller nåt nästa år...

Sök