Om besiktningsmannen misstänker att motorn är trimmad så kan han begära reggbesiktning.
Det är upp till bilägaren att bevisa att bilen uppfyller de krav specifikationer som står i registreringsbeviset.
Alltså du måste på nått sätt bevisa att turbon som sitter där är orginal. annars får du på nått sätt påvisa hur mycket högre effekt du har nu i motorn, typ motorbromstest. Förhoppningsvis är då bilen godkänd för den effekten annars kanske den inte blir godkänd i reggbesiktningen.
Naturligtvis kommer detta att drabba dig i föräkringshöjning och liknande.
Tyvärr så är det så att dragkroken måste sitta där om den finns med i registreringbeviset.
Diffus ljusbild = att ljuset är svagt och pekar antagligen åt flera håll kanske dåliga reflektorer eller repiga glas?
Angående katalysatorn, så vet nog besiktningsmannen att den funkar när den är varm,,
Så hade det bara varit den som var problemet hade han kört en runda och gjort en ny mätning. Vid nästa besiktning, se till att den är riktigt varm då.
Ville bara informera,,,,Så bli inte förbannad på mig.
mvh Tommy:cool:
Senast redigerat av Sokrates (14 juni 2007)
Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.