3594
Sök

Opel Manta GSI vs Ford Sierra XR4i

Evolution
1 627 Inlägg
22 juli 2007
#21
mantan går ganska bra att styra

Fäll ner pungen och landa

183 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#22
Hur är det att t.ex. fickparkera i stan eller göra en grov U-sväng osv?

Evolution
1 627 Inlägg
22 juli 2007
#23
det går men som sagt får ju ta det för va det är och annvända armarna

Fäll ner pungen och landa

Körv
3 535 Inlägg
22 juli 2007
#24
Finns inte många XR4i kvar.. Så köp en manta å ha sönder du big_smile

Truckdriving Man

Ford Racing
479 Inlägg
22 juli 2007
#25
decib3L skrev:
Finns inte många XR4i kvar.. Så köp en manta å ha sönder du big_smile

Precis!!

Ja Just!

213 Inlägg
22 juli 2007
#26
kan inte tala för Ford Sierra XR4i men har en manta gsi själv och den går förvånansvärt bättre än vad jag trode orginal iaf smile

213 Inlägg
22 juli 2007
#27
fordelvis skrev:
decib3L skrev:
Finns inte många XR4i kvar.. Så köp en manta å ha sönder du big_smile

Precis!!

finns ju fler Ford Sierra XR4i på blocket än manta gsi iaf

Körv
3 535 Inlägg
22 juli 2007
#28
Oj..! Det tänkte jag inte på.. Hoppsan, det låg tre XR4i mer än Manta GSI på blocket. Jesus vilket misstag...

Edit: Jag har absolut INGENTING emot Manta GSI.
Tycker den är riktigt fräsig!
Senast redigerat av decib3L (22 juli 2007)

Truckdriving Man

1 997 Inlägg
22 juli 2007
#29
Båda bilarna är mkt trevliga!

Vet av erfarenhet. eftersom bror min har haft en Gsi.. Åsså har man ju själv en Xr4i..
Xr4in har ja för mig har bättre prestanda än mantan. men då drar den kanske lite mer också. drar väl en liter vid lugn körning båda (rätta mig om ja har fel) Men dom bilarna du pratar om ä ju inte till för å fisköra me. Sen så har ju forden V6a som låter trevligare än mantans 4a.

hmm, säkert en massa mer ja skulle kunna säga. men valet är upp till dig!

kan väl tillägga att Xr4an har 150 mot 110 hästar. och 210 i vrid mot ca. 80. den går hårdare smile men som sagt, de ä upp till dig smile
Senast redigerat av Galad8 (22 juli 2007)


183 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#30
ok smile

Är inne på en manta, dock vill jag inte att den ska vara skittrög att svänga med, bara störande

1 997 Inlägg
22 juli 2007
#31
Ja forden har då servo iaf tongue


213 Inlägg
22 juli 2007
#32
darkdog8 avgör sj smile
alla gillar vi olika bil märken å så är alla bilar bra/dåliga på sitt sätt smile

saabtok
1 306 Inlägg
22 juli 2007
#33
DPB skrev:
G-Bruno skrev:
ang. bensinförbrukning... fel bil killen, skaffa dig en aygo! en manta eller en xr4i är till för att köras på ett enda sätt... plattan i botten... å det gäller även när du ska bromsa smile

Ingen första bil med andra ord om man vill komma undan med bensinen tongue hmm

vill man komma undan billigt med bensin  köp dig en  fiat uno 55 hk haha

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

...
227 Inlägg
22 juli 2007
#34
darkdog8 skrev:
Hur är det att t.ex. fickparkera i stan eller göra en grov U-sväng osv?

Fickparkera är lungt och ännu lugnare är det att göra en grov u-sväng då den diffade bakaxeln fixar biffen .. big_smile Inga som helst problem att dra en u-sväng med 2 lakrisar som slutresultat på en smal väg.. går mao att vända nästintill överallt med en manta

Hade min manta 1 år .. och det är som sagt en skit skoj bil, går jävligt bra för att bara vara 110hk... Dock slutade det med att jag blev av med körkortet efter 2 varv på ställ i en rondell med polisen som åskådare.. *-)

Menmen .. för att citera:

Mor: "va det värt 900kr och körkortet för lite lek?"
Jag: "det beror väl på... tar man alla gånger man sladdat med bilen och hur skoj man haft det så va det lätt värt det!"
Mor: *suck*

;P
Senast redigerat av klinder (22 juli 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

183 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#35
Vad kan en Manta GSI Exclusive -88 vara värd då?
Tänk er att den är i bra skick, har gått typ 15000 mil osv.

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 juli 2007
#36
Manta har för o nackdelar. Hade en Manta för ett antal år sedan, innan den vart "stulen" av en viss person i Rimbo, hamnade i Knutby o sen plötsligt var den skrotad... sad
Ursäkta bifallet!

Men en Manta är bra o rolig bil om man behärskar bakhjulsdrift. Den går farligt brett och har helt fel viktfördelning! Det kanske är därför att den egentligen hör hemma i rallyskogarna och inte på svensk asfalt! big_smile
Själv fick jag lägga tyngder i skuffen för att ens kunna köra skrället vintertid.
Och den är ett helvette att bygga ljud i med. Svår o få ner baslåda i då den har tanken i bagaget o så... =/
Men röstar nog ändå för Manta i slutändan! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Jägermeister
910 Inlägg
22 juli 2007
#37
Skulle lätt ta mantan, har haft 4st.
Sätta in en 2.4 liters motor, sätta elfläkt istället för slirfläkten, extraktorgrenrör, 2-3" avgasrör, sportfilter, lättat svänghjul + annat så blire fart på den och kostar inte skjortan heller.smile
Senast redigerat av gemini78 (22 juli 2007)

En gång är ingen gång...

183 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#38
Men hur är det med en Ascona B då? Om man har omkring -77 en sen sätter in 2 liters motor med insprut o trimmar till ca 140 hk?

Har Ascona B också lamelldiffad bakaxel? Hur är den att styra/svänga med när den inte har servo?
Senast redigerat av darkdog8 (22 juli 2007)

213 Inlägg
22 juli 2007
#39
darkdog8 skrev:
Men hur är det med en Ascona B då? Om man har en sen sätter in 2 liters motor o trimmar till ca 140 hk?

Har Ascona B också lamelldiffad bakaxel? Hur är den att styra när den inte har servo?

ascona är riktigt fräcka bilar dock svårt att få tag i en i fint skick sad "börjar bli så me manta me"

ascona och manta är nästan lika skiljer lite i motorn å så men ascona B har inte lamelldiffad bakaxel

183 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#40
Synd =/
Vet ni nånstans där man kan köpa lamelldiffade bakaxlar till dessa bilar? Tror inte enem.se har det?


Sök