3337
Sök

JVC vs. Blaupunkt?

Speed FMK
849 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Har kikat som ni kanske sett i andra trådar på dvd spelare till bilen och har nu hittat blaupunkt las vegas DVD35 också. Min fråga är då naturligtvis. Vilken av följande spelare skulle ni köpt och varför?

http://www.blaupunkt.com/se/images_produkt/7645650310_20643.JPG

http://www.blaupunkt.com/uk/7645650310_main.asp

Pris: 2300:- På billigaste stället på pricerunner

Eller

http://www.jvc.se/images/photo/108645_kd-dv7302_e.jpg

http://www.jvc.se/product.php?id=KD-DV7 … tid=100013

Pris: 2392:- På billigaste stället på pricerunner

Blaupunkten har ju punkt display vilket är en fördel. JVC'n å andra sidan har ju USB anslutning. Jag förmodar att båda har filter på sub ut vilket är ett måste då jag inte har det i mina steg. Den stora frågan är ändå: Vilket märke tror ni ger bäst ljud?

Alla åsikter är välkommna utom typ svar som: "Blaupunkt är bäst!" eller samma sak om JVC. Jag vill ha reda på era erfarenheter, inte vad ni har för favorit märken wink

Mvh Ludde

494 Inlägg
17 juni 2007
Bi0HaZZarD skrev:
Har kikat som ni kanske sett i andra trådar på dvd spelare till bilen och har nu hittat blaupunkt las vegas DVD35 också. Min fråga är då naturligtvis. Vilken av följande spelare skulle ni köpt och varför?

http://www.blaupunkt.com/se/images_prod … _20643.JPG

http://www.blaupunkt.com/uk/7645650310_main.asp

Pris: 2300:- På billigaste stället på pricerunner

Eller

http://www.jvc.se/images/photo/108645_kd-dv7302_e.jpg

http://www.jvc.se/product.php?id=KD-DV7 … tid=100013

Pris: 2392:- På billigaste stället på pricerunner

Blaupunkten har ju punkt display vilket är en fördel. JVC'n å andra sidan har ju USB anslutning. Jag förmodar att båda har filter på sub ut vilket är ett måste då jag inte har det i mina steg. Den stora frågan är ändå: Vilket märke tror ni ger bäst ljud?

Alla åsikter är välkommna utom typ svar som: "Blaupunkt är bäst!" eller samma sak om JVC. Jag vill ha reda på era erfarenheter, inte vad ni har för favorit märken wink

Mvh Ludde

jag skulle ha valt jvc är mycket mer stillren å bra finich, jag har då aldrig haft nå problem med mina jvc, men men

jag är hård som sten

Speed FMK
849 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
aa. jvc'n är enligt min åsikt snyggare. men frågan är om det inte är störande med digital display utan punkter?

Mvh Ludde

494 Inlägg
17 juni 2007
Bi0HaZZarD skrev:
aa. jvc'n är enligt min åsikt snyggare. men frågan är om det inte är störande med digital display utan punkter?

Mvh Ludde

inte enligt min erfarenhet men de är ju en smak sak oxå

jag är hård som sten

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
okej. smile

Någon mer som har någon åsikt?

Mvh Ludde

956 Inlägg
18 juni 2007
det är säkert inge större fel på nån av dom..Ta den du tycker är snyggast...Vilken tror du passar bäst i din bil?

eldus veldus

Smålänning
7 887 Inlägg
18 juni 2007
Tror dom är så pass lika i kvalité och fuktioner. Blaupunkt är ett etablerat märke som hållit på med billjud i minst 50 år, men tyvärr så självdog deras desingers för 20 år sen också...

JVC har ju gott rykte, men enligt min erfarenhet så är dom inte rikigt lika bra som blaupunkt om den ska ta mycket stryk.

Ljudet är mog ganska lika, men blaupunkt har en mysko konstruktion på lågnivåutgågarna, så du måste ha ett kontaktstycke.

PROVLYSSNA BÅDA! Bilda dig en uppfattning! Jag föredrar svarta apparater, för dom passar in överallt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
18 juni 2007
Jvc är ju kvalité. Blaupunkt också vad jag vet dock aldrig ägt någon av deras komponenter själv utan går nu bara på det jag hört. Men jvc kan man ju iallafall lita till 100% på att det funkar och håller. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
golf88 skrev:
det är säkert inge större fel på nån av dom..Ta den du tycker är snyggast...Vilken tror du passar bäst i din bil?

Okej. mjo personligen tycker jag ju att jvc'n är snyggare. Den är mer stilren och ser allmänt lite proffsigare ut. Blaupunkten ser ganska plastig ut. Men med denna tråden vill jag mest veta om ljud och så. Vill se till att jag inte gör misstaget att köpa en snygg stereo med halv taskigt ljud utan snarare tvärtom. Tar hellre en fil stereo med bra ljud. Hade det inte vart för att lasern krånglar i den jag har nu skulle jag behållt den. tongue

Mer åsikter!! big_smile

Mvh Ludde

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
min tanke var också att, JVC är ju världskända, men mest inom hemabio och hemelektronik. Man hör inte mycket av dom inom bilstereo. Dock har de ju kunskapen inom ljud vad jag förstått. Blaupunkt är ju etablerade som ni säger, även pappa har en blaupunkt i sin bil om än en gammal sådan. Dock låtern den riktigt bra måste jag säga. å andra sidan har en polare en jvc förstärkare hemma som spelar otroligt bra, men det är ju då ingen bil pryl utan hembio snarare.

har tyvärr ingen möjlighet att provlyssna båda hmm ska göra det så fort jag kommer i kontakt med en bilstereo firma i närheten.

Vad är det för slags skumt kontaktstycke? låter lite krångligt tongue

Många verkar vara positiva till båda märkena. Känns ju bra så jag vet att inget är ett dåligt köp i alla fall  smile

Tack för alla åsikter hittills! mer tas gärna emot smile

Mvh Ludde

Avstängd
84 Inlägg
18 juni 2007
jvc hade jag tagit lätt med tanke på krångel men varför inte handla på BRL dom ger dig bättre servis å så

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
doffen_kicker skrev:
jvc hade jag tagit lätt med tanke på krångel men varför inte handla på BRL dom ger dig bättre servis å så

tyvärr tillåter min plånbok inte att jag handlar på brl. dessutom tycker jag inte att deras sercive är värd över 1000kr. hade det handlar om ett par hundra kunde det vart värt det men inte mer.

Mvh Ludde

Evolution
1 627 Inlägg
18 juni 2007
Bi0HaZZarD skrev:
min tanke var också att, JVC är ju världskända, men mest inom hemabio och hemelektronik. Man hör inte mycket av dom inom bilstereo. Dock har de ju kunskapen inom ljud vad jag förstått. Blaupunkt är ju etablerade som ni säger, även pappa har en blaupunkt i sin bil om än en gammal sådan. Dock låtern den riktigt bra måste jag säga. å andra sidan har en polare en jvc förstärkare hemma som spelar otroligt bra, men det är ju då ingen bil pryl utan hembio snarare.

har tyvärr ingen möjlighet att provlyssna båda hmm ska göra det så fort jag kommer i kontakt med en bilstereo firma i närheten.

Många verkar vara positiva till båda märkena. Känns ju bra så jag vet att inget är ett dåligt köp i alla fall  smile

Mvh Ludde

Skumt kontaktstycke är en bit slad du måste köpa för att få rca ut på blaupunkten

Fäll ner pungen och landa

Speed FMK
849 Inlägg
18 juni 2007
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
Bi0HaZZarD skrev:

Mvh Ludde

Skumt kontaktstycke är en bit slad du måste köpa för att få rca ut på blaupunkten

Okej. tongue låter som en onödig uppfinning de kommit på för att tjäna extra pengar typ. Hur mycket kostar detta stycke då?

Mvh Ludde

137 Inlägg
18 juni 2007
där har du en sådan adapter
http://bildradiohuset.ehandel.net/sv/ar … t_mini_iso
de är inte farligt dyra...

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

Fire And Silk
2 254 Inlägg
19 juni 2007
jag fick ge 70:- för min adapter och min blaupunkt funkar fin fint jag har en Blaupunkt mp72 Los Angeles

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
19 juni 2007
har en liknande blaupunkt, spelar bra som fan tycker jag, visst, designen är inte på topp kanske men orka bry sig om hur den ser ut, sålänge den spelar bra i min mening.

18 Inlägg
19 juni 2007
Blaupunkt tycker jag.

Speed FMK
849 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
nu börjar det bli svårt att välja när alla föreslår olika här. smile skriv gärna mer karaktäriserat varför du gillar just det märket du rekommenderar.

Mvh Ludde

159 Inlägg
4 juli 2007
jag hade köpt jvc för att den har fjärrkontroll och usb uttag! big_smile

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

Sök