Har väl själv inte en så farlig grej jag varit med om men hade en opel manta gsi -88 för många år sen som jag körde folk med till en byakrog ca 2,5mil härifrån.
En större väg passerar hela byn så man kan köra in och ut från 2 håll från byn.
Körde dit folket och skulle åka tillbaka mot stan och tänkte köra ut andra vägen och såg som vanligt en 90 skylt och gasade på och måste erkänna att jag gasade upp i 110kmh.
Men det jag inte visste var att vägen var ombyggd och det fans bara en väldigt liten skylt som visade att jag skulle vända höger så jag körde rakt fram och hoppade över en ca 3 meter hög grushög i 110kmh.
Bilen landade med nosen rakt ner och höll tom på att tippa över på taket men gjorde inte det utan föll tillbaka ner med golvet neråt, jag satt och höll i ratten som jag märkte var helt böjd mot instrumenteringen, hade med benen sparkat sönder undre delen av instrumenteringen.
Hade jag inte haft bälte hade jag nog dött genom att flyga rakt genom vindrutan vid landningen med fronten rakt ner...
Bilen blev böjd som en banan och bara skrot, men såg konstigt nog den till salu på blocket för ett tag sen eller ialf skyltarna satt på en annan manta, vi sålde bara chassit för sig och motor, lådan mm löst.Reggnr: NAA 344
Såg efteråt att det suttit en svart sopsäck över 90 skylten som nån jävel rivit av skylten...
vaalle skrev:
det värsta jag varit med om va i oktober -06 då jag höll på och kapa upp ett fat som va tomt men vad jag inte visste va att det hade funnits thinner i de innan.
Så fort jag kommer igenom plåten blir det en jävla smäll och jag känner smärta,hade en tjock luvtröja på mig och den delade på sig i mitten så det va bara rygg och en arm kvar på den och ena handsken flög bort i många bitar.
polarn som körde mig och som va med mig när det hände körde som en galning genom stan för att ta mig till sjukan fort,hur som helst så ligger jag inne i över 2 veckor,gick igenom 5 operationer,16% brännskador på arm, ljumsken och upp till bröstkorgen och sidan på ryggen.. nu mår man bra men jag blir påmind av händelsen varje dag och enligt doktorerna så hade jag verkligen turen på min sida den kvällen.
En bekant berättade om en gubbe som gjort samma sak som du, han hade hunnit kapa upp runt hela locket då det small och locket for iväg och halshögg honom så hela huvet lossnade.
Man ska alltid fylla tunnorna med vatten först innan man börjar kapa i dom så man får ut gaserna.