Montering utav LED Undercar Kit?

bjohari
20 september 2005 · 21 Inlägg

Tjena folk.

Har en Mitsubishi 3000GT VR4 som jag har köpt led underkar kit till. finns säkert många här i forumet  som har monterat undercar kit på sina bilar.

Har ett par frågor som jag ville ha svar på:

* Är det många hål som måste borras under bilen?

* Hur har ni dragit in kablar osv?

* Kan det läcka in i cupen om man gör hål under bilen för att få fast rören och clipsen?

* Får man rengöra rören efter korta mellanrum pga de de blir skitiga?

*Skall in på gör det själv center så vore bra och veta hur lång tid det kan ta och montera kittet under bilen?

Vill vara på säkra sidan och göra det riktigt och inte få problem senare. kör ju bara på sommarn med bilen.
Kom gärna med förslag, tips och råd tack.


Tacksam för svar:
Mvh Bobby

"I Wish i could see you with 100 eyes"
bjohari
20 september 2005 · 21 Inlägg

Jag glömde en grej. Hur går det på besiktningen da? någon som vet ?

"I Wish i could see you with 100 eyes"
bjohari
21 september 2005 · 21 Inlägg

ingen som vet något eller?

"I Wish i could see you with 100 eyes"
Jeny
21 september 2005 · 88 Inlägg

tjaa, ja har ett sånt på min bil o vi skruvade me själborrande skruv rakt in i chassit, o de har då inte rostat lr blivit å skador lr så smile sen så drar man ju kalara längs me rören me de clipsen ma får me..gjorde jag iaf! O de har du suttit bra smile Sen tog de ugefär 1½ timme..men då skyndade vi oss ganska mkt, skulle ämligen ut o köra på kvällen så de blir lite hastigt gjort men änsålänge sitter de bra o inget harl lostnat!
Sen har vi tvättat av rören me högtrycks tvätten o de har då inte varit ågra problem me det smile
Dom bryr sig inte alls på besiktigen, för de fins ju igen lag som säger att de ite får sitta på bilen liksom tongue

mvh / Jeny

Blue Queen
bjohari
21 september 2005 · 21 Inlägg

Tack för ett mycket bra svar på frågan.

var det svårt att dra inkabeln som man skall styra ljuset med in i cupen eller? Den e ju rätt stor tror jag så hur kan man få in den i bilen???


Tack på förhand.

Mvh Bobby

"I Wish i could see you with 100 eyes"
Jeny
21 september 2005 · 88 Inlägg

Nja för min del var de inte så svårt, för ja hade som ett hål i bilen redan som jag drog kabeln igenom..drog liiksom bakvägen så ja hade lådan inne i bilen hela tiden, drog bara kabeln ut genom bilen. jag har den där lilla boxen där alla kablarna sitter fast i inne i motorrummet, så ja ha all kabel som inte behövdes under bilen under huven liksom, ha ba buntat ihop de för ja ha ju rätt liten bil så de behövdes itne så långt för mig smile men va bara noga me att sätta fast kablarna me jämnt mellanrum, kan hända att de hänger lite annars!

Mvh Jeny

Blue Queen
wannabe1
9 maj 2006 · 102 Inlägg

Se upp med höga garageinfarter bara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang