2550
Sök

spräckt högtalarn..

311 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
spelade en baslåt och nästa låt som kom rassla det bara i .. tongue , min jbl gto 6507c vänster fram högtalare spräcktes..  så ja ska köpa en ny, vad ska jag köpa då ? behöver ju inte delningsfilter eller diskant.. är det en midbas jag ska köpa? är inte så inne på detta.. och vilken isåfall är i jämn klass med den andra jbl högtalaren som fortfarande fungerar?

Pv med preppad b20..

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
26 juni 2007
bäst å byta bägge på en gång

Signaturtext kan du vara själv!

311 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
lägger inte ut 1500 kr igen.. dom var inte alls mycket spelade .. Kan man få detta på garanti tro? tongue
Senast redigerat av boxarhandsken (26 juni 2007)

Pv med preppad b20..

Beroende av billjud
151 Inlägg
26 juni 2007
en tips jag kan rekommendera är att spela in högtalarna innan man börjar trycka så mkt med bas smile kolla om du får garanti (kan ju vara fabrikationsfel!?) annars så får du väl lägga ut en annons om att du vill köpa bara en av denna modell
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

2lateuloose
543 Inlägg
26 juni 2007
Gillar du bas så är en midbas lätt är rekomendera.. finns inget skönare att dra på & känna basljudet dunka & samtidigt ha en midbas av värre sort det är det  som gör lyssningen till ett paradis! ... smile

& en spräckt bas går knappast på garantin eftersom du använt den på fel sätt..
gör om!!!  gör  rätt

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

311 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
okej, vad för midbas? tips? är det en midbas som satt där? eller kallas det mellanregister ?

Pv med preppad b20..

2lateuloose
543 Inlägg
26 juni 2007
boxarhandsken skrev:
okej, vad för midbas? tips? är det en midbas som satt där? eller kallas det mellanregister ?

Kan du & har plats för riktiga lådor skulle jag välja en 8"
DD 1508 http://www.websitefolder.net/DigDesignS … ;iPageID=3

Annars så användes dessa av många basdiggare!

ddw6.5... det är helt enkelt en 6.5" av värre modell & användes gärna ihop med flera
typ 2st Per dörr.... mohhaaaaaa vilket ös!
http://www.websitefolder.net/DigDesignS … iPageID=13

311 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
lite dyrt.. tänkte kring en femhundring? .. samma sorts  högtalare som sitter där.. vad kan jag köpa då?

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
vad ska jag köpa? yikes blir galen måst ha nått.. liknande som satt där vill jag ha.. vars får jag tag på nån sån högtalare?

Pv med preppad b20..

96 Inlägg
27 juni 2007
boxarhandsken skrev:
vad ska jag köpa? yikes blir galen måst ha nått.. liknande som satt där vill jag ha.. vars får jag tag på nån sån högtalare?

Om du e så såld på högtalarna/modellen...Spara ihop 830:- och köp ett exakt lika dant kit på www.Nardik.se

Du kan inte få kvalité och i samma andetag pruta på priset... Lessen där roll

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

311 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
va ? kittet där kostar 1425, inte 830?  och jag vill inte pruta, jag vill hitta en ensam högtalare som går att köpa ..
Senast redigerat av boxarhandsken (27 juni 2007)

Pv med preppad b20..

494 Inlägg
27 juni 2007
om de bara är en högtalare du vill ha och av samma märke som de du redan har får du nog allt leta på blocket.
men de skadar ju alldrig att höra med leverantören av dina middar de kanske har några enstillingar.
men att skaffa en midd av annat märke och spec är inte att rekomendera de kommer alltid att bli en lite skillnade mella dem vilket kommer bli irriterande i längden.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

311 Inlägg
27 juni 2007
Trådstartare
okej.. jo har försökt nå någon leverantör.. och tror ni det märks mycket om jag har en av något annat märke? .. låter ju nog bra med 1 högtalare tycker jag big_smile

Pv med preppad b20..

63 Inlägg
28 juni 2007
boxarhandsken skrev:
va ? kittet där kostar 1425, inte 830?  och jag vill inte pruta, jag vill hitta en ensam högtalare som går att köpa ..

De flesta bättre högtalare brukar vara klangmatchade så även om du får en likadan är det inte säkert den låter samma.

2lateuloose
543 Inlägg
28 juni 2007
boxarhandsken skrev:
lite dyrt.. tänkte kring en femhundring? .. samma sorts  högtalare som sitter där.. vad kan jag köpa då?

dyrt ... nja!! dom går ju iaf. inte sönder! var det inte det du hade problem med?

311 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
bryr mig inte om att det inte låter precis samma..tongue bara jag får tag i nått så blir jag glad tongue

Pv med preppad b20..

5 Inlägg
28 juni 2007
Men om du ska gå den billiga vägen, varför inte kolla på Classe & co eller på Feltem....Biltema  wink

311 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
finns tyvärr inga midbasar endast.. testa sätta en billig koaxial fram men den bottnar ju ..

Pv med preppad b20..

2lateuloose
543 Inlägg
28 juni 2007
boxarhandsken skrev:
finns tyvärr inga midbasar endast.. testa sätta en billig koaxial fram men den bottnar ju ..

Precis... gissa varför vissa element kostar ett par sköna 1000:- & vissa 100:-
man får helt enkelt det man betalar för! vill du ha billigt & hyffsat ljud skulle jag satsa
på 6x9 ... mycket konarea & man kan hitta dom till riktigt bra priser

311 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
haha .. inte ofta man sätter sånna som framsystem? jag frågade här eftersom jag ville se om det fanns å köpa nån enskild midbas .. men det verkade inte finnas enskilda.. så det var ju synd

Pv med preppad b20..

Sök