2563
Sök

spräckt högtalarn..

Beroende av billjud
151 Inlägg
28 juni 2007
För övrigt så tog jag lös mina bakhögtalare igår och märkte att upphängningen på båda högtalarna var helt spräckta runt om tongue inte så jävla konstigt att det rassla..
Men då får man bita i det sura äpplet och gå och köpa nytt som jag gjorde
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"

311 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
okej.. jag märkte inte nått på min.. bara att den rassla tongue

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
nån som vet vart man kan köpa midbas kit i 1000 kronors klassen? det går väl använda fördelningsfiltret och diskanten från det jag har?

Pv med preppad b20..

820 Inlägg
30 juni 2007
boxarhandsken skrev:
haha .. inte ofta man sätter sånna som framsystem? jag frågade här eftersom jag ville se om det fanns å köpa nån enskild midbas .. men det verkade inte finnas enskilda.. så det var ju synd

Jag har 6,5 i fram och 6*9" i bakdörrarna.
Spelar väl ingen roll om dom sitter fram eller bak  eller var man sätter dom egentligen om man inte ska leka expert smile
Finns mer plats i framdörrarna än bakdörrarna oftast så egentligen borde det vara bättre att sätta större i framdörrarna än bak? smile ...

311 Inlägg
30 juni 2007
Trådstartare
6x9or basar juh... vill ju ha mer välljud ifram.

Pv med preppad b20..

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 juni 2007
Det går att köpa, lösa element på www.nardik.se

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

781 Inlägg
1 juli 2007
tsdi skrev:

nja parvis säljs dom väl ändå om du haft ett kitsystem innan så kan du köra ex 2 st midbasar, de kommer ja någ få göra då min ena verka ha gett upp av någon lustig anlning.. trist som fan när de händer, när man väl försökt köpa ett någerlunda framsystem:d

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 juli 2007
timpan_87 skrev:
tsdi skrev:

nja parvis säljs dom väl ändå om du haft ett kitsystem innan så kan du köra ex 2 st midbasar, de kommer ja någ få göra då min ena verka ha gett upp av någon lustig anlning.. trist som fan när de händer, när man väl försökt köpa ett någerlunda framsystem:d

Jaha så var det hmm men jaja billigare än å köpa allt nytt tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

96 Inlägg
2 juli 2007
boxarhandsken skrev:
lite dyrt.. tänkte kring en femhundring? .. samma sorts  högtalare som sitter där.. vad kan jag köpa då?

boxarhandsken skrev:
va ? kittet där kostar 1425, inte 830?  och jag vill inte pruta, jag vill hitta en ensam högtalare som går att köpa ..

500+835 = 1330. Flåt, missade på 95 spänn...

hmm

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================

311 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
va pratar du om ? ser att 5.25orna på 195 watt kostar det.. men inte mina 6.5or på 210

Pv med preppad b20..

781 Inlägg
2 juli 2007
om du nu är för snål att köra rikigta högtalare å bara vill lägga pengar på en högtalare köp nåt billigt då. istället för att klaga, man får de man betala för..

311 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
vad klagar jag på ? jag vill ha en liknande av den som spräcktes, ? å jag hittar ingen billig enskild högtalare? sluta skriv om du själv inte kan ett skit..

Pv med preppad b20..

781 Inlägg
2 juli 2007
om inte ja fattat fel ska du köpa en högtalare å de finns de någ inte en ända butik som säljer styckvis, ändast parvis. och de tyckte du va för dyrt? då får du ju köpa nåt på biltema då ju?

311 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
...

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
7 juli 2007
Trådstartare
nu spräcktes andra högtalarn ?!?!? vad innihelvete.. spelade normalhögt? .. har dock lite spretiga kablar in i delningsfiltret.. kan högtalarn ha pajat om kanske minus och plus har råkat ta ihop litegrann? börjar fundera om det kanske är så? 

kanske dålig kylning? såg nån som sa att man skulle ha ett antal cm mellan väggen och magneten.. men min magnet tog nästan i väggen? klistra fast nå saker så den inte skulle suga fast i väggen..
Senast redigerat av boxarhandsken (7 juli 2007)

Pv med preppad b20..

2lateuloose
543 Inlägg
7 juli 2007
Först & främst kan man kolla installationen om varför går dom sönder!
nått som är fel? för klena kablar? Fasvända, m.m. eller är det det tyvärr för vanliga
upplägget att "Billigt är bra!?

Ska man ha bra ljud så kostar det! finns inga genvägar!! & har du lyssnat på nån bil som haft 2-3 par 6x9 i varje dörr fram????

lyssna på nån bil som har så först sen kan du komma & säga att man ska montera dom bak!..
du vet, konarea är att föredra om man vill ha lite midbas lixom! & jag vet att du kommer få andra tankar när du lyssnat i en sån bil!"..

& som vanligt så snackar jag inte om 6x9 som kostar 300:-/paret utan 1500 & uppåt!"
JBL, INFINITY, DD m.m.

eller köp ett riktigt 3-vägs kit! jag menar det ÄR skillnad på Biltemas högtalare & t ex Rainbow´s. Det ser man lätt på priset! & det märks på kvalitén & framför allt det märks på ljudkvalitén ..

Du köper väl ingen Fiat för att du inte har råd med en Porsche utan kanske satsar på en Audi som kostar lite mer & är en bättre bil!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

311 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
jaja.. men har nog inte råd med 3 par 6x9or fram.. vill ha som en medelsvensson med ett par 6.5or fram?

och kan det ha varit att kablarna har tagit ihop? .. är det enda som jag vet kan vara felet..., har 2.5mm2 kabel från steget till delningsfiltret... en smalare till högtalarn dock..?

Pv med preppad b20..

2lateuloose
543 Inlägg
8 juli 2007
Okey!! vilken prisklass snackar vi om?

du vet att det blir dyrt att köpa billigt spela sönder & köpa billigt osv.. varför inte satsa på nått bäst? som http://www.websitefolder.net/DigDesignS … iPageID=13 inte var väl det så dyrt?

Det kommer ju iaf. inte gå sönder om du inte gör något mega fel.. & så låter dom underbart med lite effekt!! cool cool

varför snåa på det viktigaste i en annlägning??

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

311 Inlägg
8 juli 2007
Trådstartare
vi snackar om 1500.. å jag tyckte inte jag snålade sist för dom kostade 1500 ? jbl... , och dom är inte spräckta.. dom låter bara dåligt som fan..

kan det inverka att jag har 2.5 mm2 kabel till delningsfiltret.. åsså därifrån har jag 0.75 tiill woofern? .. för dom började gå sönder efter jag böt den kabeln.. typ 2 spelningar mellan varann..

ska ändå testa fara å reklamera dom på brl..

Pv med preppad b20..

Speed FMK
849 Inlägg
13 juli 2007
boxarhandsken skrev:
vi snackar om 1500.. å jag tyckte inte jag snålade sist för dom kostade 1500 ? jbl... , och dom är inte spräckta.. dom låter bara dåligt som fan..

kan det inverka att jag har 2.5 mm2 kabel till delningsfiltret.. åsså därifrån har jag 0.75 tiill woofern? .. för dom började gå sönder efter jag böt den kabeln.. typ 2 spelningar mellan varann..

ska ändå testa fara å reklamera dom på brl..

En spräckt högtalare låter utan tvekan ganska dåligt ja wink

Jag vet inte om de ska kunnat ha sönder din högtalare men 0,75mm2 är en jävligt tunn kabel. det har jag inte ens till mina diskanter tongue även om som sagt de nu kanske inte är felet bör du nog ta till lite grövre kablar nästa gång.

Mvh Ludde

Sök