3008
Sök

Stak-byte 850 T5

a.k.a aLan.
281 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
tjenare, har länge funderat på att byta stakar på bilen.. 855 T5 94. stakarna kostar runt 1500 styck som jag har förstått det, men bytet, vilka gör det? privat eller företag? vilka rekommenderar ni som har gjort det och är nöjda?
sen, ska man byta alla lager etc. då medans man ändå har motorn isär, det är väl lika bra?

Mvh peter

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
26 juni 2007
Du kan ju höra med autotech motor i trollhättan.. dom kan ju de där med volvos femma om man säger så...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

8 250 Inlägg
26 juni 2007
Peter_A skrev:
tjenare, har länge funderat på att byta stakar på bilen.. 855 T5 94. stakarna kostar runt 1500 styck som jag har förstått det, men bytet, vilka gör det? privat eller företag? vilka rekommenderar ni som har gjort det och är nöjda?
sen, ska man byta alla lager etc. då medans man ändå har motorn isär, det är väl lika bra?

Mvh peter

Autotech eller om du inte vill åka så långt så kan SCT göra det, av de 2 så litar jag iofs lite mer på Autotech.

Ja, du åker på att byta alla lager, en hel del packningar, remmar, bultar, kolvringar osv osv, det blir ju praktiskt taget en helrenovering i slutändan. Så du lär ju räkna med att det kommer kosta en bra slant.

2 911 Inlägg
27 juni 2007
Jobbet för att byta kostar en bit mer än vad prylarna kostar, så vad du än behöver köpa, ta den kostanden gånger 2, så har du ungefär vad allt kostar när det sitter i motorn.

a.k.a aLan.
281 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
okej, har cirkus 60tusen att lägga på bilen.. möjligtvis 80tusen, (nej är inte rik!)
Kan det bli några hästar mer än vad jag har nu med dessa pengar? samt, är det värt det? gillar verkligen snabba bilar, men håller det och hur mycket mer soppa drar den med ca. 400häst?

7 Inlägg
28 juni 2007
Ta dina 80k och sälj bilen för 30k och köp denna
http://www.blocket.se/vi/11600087.htm?ca=11_s

Eller om du vill trimma din, kolla in http://forum.turboperformanceclub.com/ där finns ALL info om dylika projekt.
Jag bytte stakar i min T5-R i vintras, tog en 19T och gröna spridare, med lite övrigt pill så blev det ca340hk den drar MINDRE soppa än orginal.
kolla bilder på min sida...
Senast redigerat av karlers (28 juni 2007)

23 Inlägg
28 juni 2007
gör det själv inte så svårt som man tror när du väl fått isär motorn så ser du hur lätt mekkat det är. finns visserligen lite småsaker man ska tänka på iofs, men med lite hjälp från folk som gjort det innan så löser man det fort själv.

å yes man byter alla lager å sånt sammtidigt men glöm inte att det blir mycket dyrare än bara stakarna bara packningsmassan kostar runt 800kr å sen lagerbanorna är ju inte gratis sammt allt annat krims krams
Senast redigerat av blackracing (28 juni 2007)

Sök