It konsult, för tillfället uppdrag på sjukhus itavd.
För:
Oftast roliga arbetsuppgifter. Mkt problemlösning.
Fritt arbete.
Ganska lugnt överlag. Ibland inget att göra och ibland hinner man knappt klia sig i röven.
Träffar mkt trevligt folk.
Bjuds ofta på fika.
![smile](img/smilies/smile.png)
Arbetskamraterna
Vanliga arbetstider, "förtroende tid" när kund inte envisas om tidreg då (flex och övertid reglerar jag själv som jag känner för det, lön eller ledighet som jag vill då)
Bra betalt. ska bli bättre!
Stora utvecklingsmöjligheter.
Hur många datorer att pilla på som helst.
kommer över mkt hårdvara billigt.
Väldigt varierande.
Mkt bra chef.
Nackdelar.
When all hell brakes loose! inte kul att sitta själv på semester när "allt" bara bestämmer sig för att ge upp. vilket har hänt varje gång under mina 3 år i yrket.
![sad](img/smilies/sad.png)
eller när som helst för den delen.
Långtråkigt när det inte finns nått att göra. Fast garaget finns ju alltid..
Stressigt satan när det finns för mkt att göra.
Jobbar i ett yrke där de flesta tror sig ha bra kunskaper, vilket de flesta inte har! Tyckte dator körkort var löjligt och töntigt förr, nu vill jag ha det som ett krav!=
![wink](img/smilies/wink.png)
Vissa människor man tvingas träffa. ush! förståsig påare och besserwissers!
Alltid lika kul att bli personligen beskylld när någons dator krånglar. Och som konsult är uppdraget alltid i fara så man måste hela tiden stryka alla medhårs, vilket tar ut sin rätt i det privata tyvär.
Jobba med datorer.
Produktlöst arbete, kan stressa sig blodig i magen men ändå känna när man kommer hem att man inte gjort nått alls? låter kanske konstigt, men att få arbeta med händerna när man är ledig kan ibland vara en ren njutning.
blir lite anti tek på fritiden, HATAR telefoner och folk som ringer.
och inte en enda teknik pryl hemma fungerar riktigt som det ska.
Fred