2528
Sök

Någon som testat Biltemas turbos, wastegate eller sport/race kat ??

(none)
1 725 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Hej!

Jag är lite nyfiken, då man ser den stora reklam remsan på garaget sida ---------->
Är det någon som köpt något av dessa saker som wastegate, turbo eller sport/race kat?

Eller är det skit? Ja menar, om jag ska skaffa en racekat, så kan ja ju skafa biltemas för 800:- , om det är något att ha vill säga?

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

23 Inlägg
28 juni 2007
biltemas grejer är offtast original grejer som dom köper loss i stora lass...deras turbo har samma kvalite som vilken annan... tex biltemas olja är det castrol som gör el biltemas bromsskivor till volvo är samma som volvo köper in enda skillnaden är att volvos originala är fasade annars same shit...så är det med mycket på biltema...

(none)
1 725 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
blackracing skrev:
biltemas grejer är offtast original grejer som dom köper loss i stora lass...deras turbo har samma kvalite som vilken annan... tex biltemas olja är det castrol som gör el biltemas bromsskivor till volvo är samma som volvo köper in enda skillnaden är att volvos originala är fasade annars same shit...så är det med mycket på biltema...

Okay, som jag trodde lite då. Bör vara samma för katalysatorn med då. De som de säljer för 800:- är ju racekat som kostar en del annars?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
28 juni 2007
Katalysatorn biltema säljer är ju ingen sportkat på nått sätt utan vanlig universalkat (likadan som mekonomen säljer) så duger ju för vanlig körning men inte om man vill ha nått värre, men du har väl redan sportkat så vad skulle du med denna till mena du?

- Time Attack -

(none)
1 725 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
NIzmO skrev:
Katalysatorn biltema säljer är ju ingen sportkat på nått sätt utan vanlig universalkat (likadan som mekonomen säljer) så duger ju för vanlig körning men inte om man vill ha nått värre, men du har väl redan sportkat så vad skulle du med denna till mena du?

Saningen är det att jag har en kompis som har en volvo 850 T5 R som sa att de sålde en racekat på biltema. Jaha, sa jag och ville kolla om så var fallet. Med tanke på att jag råkat "köra" sönder en innan så kan det var abra att hitta något billigare. Men jag kör annars med saker som jag vet håller måttet. Men är det universal som du säger Nizmo, så ska jag låta han köpa den och se hur nöjd han blir utan att jag nämner något wink
Senast redigerat av Braather (28 juni 2007)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
28 juni 2007
Hehe ok så det ligger till wink

Vad jag vet ska det ju inte finnas nån racekat hos biltema och hittar ingen på hemsidan så det skulle ju vara om det är nått helt nytt isf men känner mig tveksam smile .

- Time Attack -

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
28 juni 2007
blackracing skrev:

Tveksam till det, köpte hjullager, SKF e orginal, va nåt jävla kinalager jag fick, men för en fjärdedel e det säkert bra tongue

(none)
1 725 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Hehe, jag vet inte om det är så. Jag hitta inte heller något på deras sida. Men med tanke på att de har börjat med turbos och wasegatar så undrar man om de har satsat på dess avgassystem också. Vill inte prata skit om Biltema, men hjullager hos dom vet jag inte om jag skulle våga sätta på min bil smile Men kanske får kolla nogare på det med katten. För om det finns, så kan man ju låta kompisen vara testpersonen då big_smile hehe

Sök